پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این افراد

30 مرداد 1401
پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این افراد

به گزارش بانک اول سیدحسین حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی که بر اثر سیل متحمل خسارت شده بودند، عنوان کرد: استمهال وام آبزی پرورانی که متحمل خسارت شده‌اند، همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از آنها را در دستور کار داریم.

وی افزود: در خصوص تامین بچه ماهی‌مورد نیاز مزارع پرورش ماهی که بر اثر سیل خسارت دیده‌اند نیز از تکثیر کنندگان می‌خواهیم که کمک کنند.

رییس سازمان شیلات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه فعالان حوزه شیلات با مشکل بازار مواجه هستند، عنوان کرد: در این میان کار اساسی که مغفول مانده بحث زنجیره ارزش است، برای همین طرحی را با بانک مرکزی پیش گرفتیم که همه را به هم وصل کند.

حسینی با بیان اینکه ما اگر می‌خواهیم تحولی در تولید داشته باشیم باید به افزایش بهره‌وری روی بیاوریم، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی نوین و صنعتی راه افزایش بهره‌وری است و برای تحقق این مهم باید زیر ساخت ها ایجاد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از مکان‌های آبی، پایه‌های طبیعی و ظرفیت زیست برای تولید آبزیان مهم است، آب پشت سدها و آب‌های سواحل دریایی جزو سیاست حمایتی ما از فعالان حوزه شیلات است.

حسینی گفت: برای اولین بار کنار دام و طیور بعد از مردمی سازی یارانه‌ها شیلات را هم دیدیم، در همین زمینه  شیلات کارت دویست میلیون تومانی سرمایه در گردش را با بهره ۱۲ درصدی داشتیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بازار تخصصی آبزیان، گفت: با کمک شهرداری  می‌خواهیم بازار تخصصی در تهران راه‌اندازی کنیم ، صحبت می‌کنیم که یک غرفه را به استان لرستان اختصاص دهند./فارس

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات