پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ ماجراجویی چین، طلا را گران می‌کند؟

30 مرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ ماجراجویی چین، طلا را گران می‌کند؟

به گزارش بانک اول قیمت دلار روز چهارشنبه و سفر ناگهانی مورا و باقری به وین، دلار را ۶۰۰ تومان ارزان کرد و برخی از معامله‌گران انتظار داشتند همان روز دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومان شود. اما روز شنبه دلار صعودی شد و به ۳۱ هزار و ۶۴۰ تومان رسید. سایت صرافی ملی قیمت دلار امروز را ۲۷ هزار و ۹۴۷ تومان اعلام کرد.

البته تنها قیمت دلار صعودی نشد و اونس جهانی طلا هم در حال افزایش است. اونس جهانی طلا از اوایل هفته گذشته تا پایان روز گذشته ۳۸ دلار افزایش پیدا کرد.  گفته می‌شود آغاز حمله چین به تایوان، احتمال افزایش قیمت اونس جهانی طلا را بالا می‌برد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز شنبه ۱۵ مرداد با ۳۵,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۴,۸۹۷,۰۰۰ و سکه بهار آزادی در قیمت ۱۴,۰۹۶,۰۰۰ معامله شد.

بازار اثر می‌پذیرد؟

آیا طلا و سکه در بازار ایران به این دو خبر واکنش نشان می‌دهند؛ دو خبری که یکی باعث کاهش قیمت می‌شود و دیگری به افزایش قیمت طلا دامن می‌زند.

نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: افزایش قیمت دلار در قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است. اما افزایش اونس جهانی تاثیر بیشتری در قیمت‌ها دارد.

 

او افزود: از ابتدای هفته گذشته تا پایان روز گذشته، اونس جهانی حدود ۳۷ دلار افزایش پیدا کرد. اما در بازارهای داخلی به دلیل فرا رسیدن ماه محرم و کاهش تقاضا، نه تنها قیمت‌ها افزایشی نبود، بلکه مقداری با کاهش همراه شد.

بذرافشان گفت: با توجه به ورود به روزهای محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد این روند نوسانی یک درصد ادامه داشته باشد.

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تاثیر حمله چین به تایوان و افزایش اونس جهانی توضیح داد: ممکن است یکی از عوامل افزایش اونس جهانی، حمله و یا نگرانی از حمله چین به تایوان باشد. اما در بازار داخلی طلا و سکه قیمت‌ها به یک ثبات نسبی رسیده، تاکنون تاثیری نداشته و به نظر می‌رسد در روزهای آینده این ثبات نسبی ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست
اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند. قیمت طلا امروز در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات