چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

30 مرداد 1401
چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

به گزارش بانک اول مسعود صدقی ، با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی سامانه توثیق الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین دلیل سعی شده است این فرایند با همکاری بانک‌ها با کمترین میزان پیچیدگی ارائه شود. به طوریکه افراد به سادگی یک خرید اینترنتی و تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه خود بتوانند تسهیلات را وثیقه کنند.

او  درمورد نحوه دریافت این تسهیلات نیز توضیح داد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه جامع مشتریان یا همان سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند. در این راستا باید شرایط و تعهدات مربوط به توثیق الکترونیکی سهام را حتما بپذیرند و تمام بندهای مربوط به آن را با دقت کافی مطالعه کرده باشند.

مدیر فنی پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: از مزایای توثیق الکترونیکی سهام و دریافت تسهیلات این است که باعث ثبات بازار سرمایه خواهد شد. به این صورت که مردم می‌توانند برای تامین مالی به جای فروش دارایی آن را نزد بانک وثیقه، تسهیلاتی دریافت و برای امور مربوط به خود از آن استفاده کنند.

صدقی با بیان اینکه توثیق الکترونیکی سهام به عنوان یک پل ارتباطی بین بازار سهام و بازار پول ایجاد شده است، اظهار کرد: در نتیجه این بانک‌ها هستند که به عنوان یکی از عوامل اصلی این فرایند ایفای نقش می‌کنند. در حال حاضر سه بانک ملی، مهر و رسالت به این فرایند ملحق شده و این امکان را در درگاه‌های خود اضافه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به سایر بانک‌ها ندارد. این شرکت درحال تنظیم تفاهم‌نامه‌هایی است که فهرست حقوقی تکمیل شود و پس از آن اعلام عمومی می‌شود که سایر بانک‌ها هم ملحق شوند.

ایسنا

اخبار مرتبط
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات