جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس فردا23مرداد1401 / خوش‌بینی بازار سرمایه نسبت به برجام

30 مرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا23مرداد1401 / خوش‌بینی بازار سرمایه نسبت به برجام

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس امروز به واسطه سیگنال مثبت برجام و قیمت‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت.

بورس امروز رشد ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحدی معادل ۱٫۳ را تجربه کرد به و محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن رشد با رشد ۱٫۶۱ درصدی در محدوده ۳۹۵ واحدی ایستاد.شاخص کل فرابورس با صعودی ۱۱۳ واحد به تراز ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحد رسید.

همچنین ارزش معاملات خرد به حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان در ۱۷ روز معاملاتی گذشته است. امروز حدود ۱۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد تا طی چهار روز گذشته در دو روز شاهد ورود پول حقیقی باشیم. نکته مهم اینجاست که تا هفته گذشته حقیقی‌ها در ۳۵ روز متوالی پول از بازار خارج کرده بودند.

بورس چه مسیری به خود می‌گیرد؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس تهران تحت تاثیر برجام رشد کرده است. اگر خبرهای خوب و مثبتی در حوزه برجام بیایید سبزپوشی بازار ادامه‌دار خواهد بود. اگر خبرهای خوبی از مذاکرات نیاید، بورس دوباره واکنش منفی نشان می‌دهد و تمام مثبت‌های این چند روزه با یک روند منفی جبران می‌شود.

 

وی ادامه داد: بازار سرمایه به شدت منتظر اخبار برجامی است. یعنی مثبت بودن این چند روزه بورس به علت خوش‌بینی بورس نسبت به مذاکرات برجام است. اگر اخبار خوبی از برجام نرسد خوش‌بینی بازار تبدیل به بدبینی مطلق می‌شود. در این صورت تمامی سهم‌های بازار با فروش مواجه می‌شوند و بازار سرخ‌پوش می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مثبت بودن معاملات امروز گفت: ارزش معاملات امروز کم بود و علت مثبت بودن کاهش فشار فروش است؛ چرا که تقاضای قوی در بازار نیست.

به گفته این حق‌شناس، بورس در حال استقبال از مذاکرات برجام است. اگر اخبار خوبی از برجام نرسد، این استقبال تبدیل به بد‌بینی و منفی شدن بازار می‌شود.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات