پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی درباره وجوه واریزی به حساب بانکی‌ها

30 مرداد 1401
اطلاعیه  مهم سازمان امور مالیاتی درباره وجوه واریزی به حساب بانکی‌ها

به گزارش بانک اول سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با عنایت به مفاد قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، بند (م) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تمام وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از تمام طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و... به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات