شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

ابلاغیه بانک مرکزی به ۵ بانک‌/ فروش ارز اربعین با احراز هویت در صورت اختلال در سامانه سنا

10 شهریور 1401
ابلاغیه بانک مرکزی به ۵ بانک‌/ فروش ارز اربعین با احراز هویت در صورت اختلال در سامانه سنا

به گزارش بانک اول بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت و صادرات، تاکید کرد درصورت بروز هرگونه اختلال در سامانه نظارت ارز (سنا) و به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به زائران مراسم اربعین حسینی، صرفا پس از احراز هویت متقاضیان، نسبت به فروش ارز اقدام نموده و پس از رفع مشکل سامانه سنا، اطلاعات مربوط به فروش ارز را در سامانه ثبت نمایند.

در این نامه که به بانک‌های ملت، ملی، سپه، صادرات و تجارت ابلاغ شده، آمده است، پیرو نامه شماره ۰۱/۱۳۶۹۶۱ مورخ ۱ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به گزارش‌های دریافتی در خصوص مشکلات پیش آمده در ثبت برخط و همزمان مشخصات زائر (شماره ملی) در سامانه نظارت ارز (سنا) در زمان فروش ارز و در راستای تسهیل ارائه خدمات بانکی فروش ارز به زوار ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) مقتضی است در صورت بروز اختلال در سامانه نظارت ارز سنا به منظور جلوگیری از اتلاف وقت هم وطنان عزیز پس از احراز هویت متقاضی، نسبت به فروش از اقدام نموده و متعاقب رفع مشکل سنا نسبت به ثبت اطلاعات فروش در سامانه اقدام نمایید.

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات