شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

14 شهریور 1401
زمان مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

به گزارش بانک اول طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت  منوچهر منطقی ضمن اعلام خبر اجرای سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه فروش خودروها در هفته جاری، به آمار تولید دو خودروساز بزرگ تا روزهای ابتدایی شهریور ماه اشاره کرده و گفت:  دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از ابتدای سال تا دوم شهریور ماه، ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) اقدام تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص را نشان می‌دهد.

 معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اضمن اشاره به تثبیت روند رو به رشد تولید خودروی کامل پس از سه سال در دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ خودروسازان و کاهش ۳۰ درصدی تعداد تعهدات معوق را در راستای تحقق برنامه‌های ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور در دولت سیزدهم خواند و گفت: با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش آمار خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، در هفته جاری شاهد سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود. 

مزایای فروش خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟

این مقام مسئول تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، رفع شائبه مهندسی عرضه بصورت قطره‌چکانی یا عرضه خودرو در بازارهای غیرشفاف توسط خودروسازان، همچنین افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان در هر دوره عرضه را از جمله مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در راستای تنظیم بازار و ارتقاء رضایت مصرف کنندگان اعلام کرد.

وی ضمن تاکید براینکه برنامه‌ریزی این دوره به گونه‌ای خواهد بود که تعهدات قبلی شرکت‌های خودروسازی کاهش پیدا کند، از عرضه خودرو در قالب طرح‌های "پیش فروش"، "فروش فوق العاده"، "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و "خروج خودروی فرسوده" خبر داد.

افزایش ٨ برابری دسترسی مشتریان به خودروهای پرتقاضا 

این معاون وزیر صمت تصریح کرد: با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات خودرویی از فرآیند قرعه‌کشی همراه شده است، پس از سال‌ها، آرامش در بازار خودرو حاکم شده و امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرفدار خودروساز داخلی، هشت برابر افزایش یافته است.

منطقی ابراز امیدواری کرد: با تداوم روند تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره‌گیری از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا پایان امسال خاتمه پیدا کند.

ایسنا

اخبار مرتبط
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.
پس از سه سال فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی، زمستان سال ۱۴۰۱ وزارت صمت با ابداع شیوه نوبت‌دهی از طریق سامانه یکپارچه سعی کرد عرضه خودرو چه از طرف خودروسازان داخلی و چه مونتاژکاران، ساماندهی شود. اما مشکل اصلی این شیوه فروش در اجبار خودروسازان برای عرضه خودرو حتی در صورت نداشتن ظرفیت بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات