چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

اگر اتفاق خاصي در برجام نيفتد قيمت طلا در شرايط فعلي مي ماند

15 شهریور 1401
اگر اتفاق خاصي در برجام نيفتد قيمت طلا در شرايط فعلي مي ماند

به گزارش بانک اول ابراهيم محمدولي، رئيس سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: مدت هاست که با توجه به اخبار سياسي بيشتر پيرامون بحث برجام و آينده برجام، بازار از يک روند تقريبا آرام پيروي مي کند و روند رو به جلو دارد. اگر به آمار ۲۰ روز پيش نگاهي کنيم تغييرات زيادي در زمينه طلا و سکه نداشتيم.

وي ادامه داد: بر عکس گذشته که قيمت ها فاصله دار بود، تقريبا حدود ۲۰ روز الي يک ماهي است که تحت اخبار برجام بازار تقريبا ساکن است و حرکت هاي آنچناني را در بازار مشاهده نمي کنيم.

رئيس سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به اين يک ماهه گذشته فکر مي کنم اين چند روز آينده هم قيمت ها در همين حدود باشد، مگر اينکه اتفاق خاصي در حوزه برجام اتفاق بيفتد/اتحادیه طلاوجواهرتهران

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.
این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: