شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه بفهمیم حساب ما تجاری است یا شخصی؟

24 شهریور 1401
چگونه  بفهمیم حساب ما تجاری است یا شخصی؟

به گزارش بانک اول پیش از هرچیز فراموش نکنید اگر دو شرطی که در ادامه می‌آید را داشته باشید تنها به حساب تجاری مشکوک خواهید شد و از حساب شما مالیات اخذ نخواهد شد؛ اما این دو شرط چیست؟ شرط اول این است که شما ۱۰۰تراکنش واریز در ماه داشته باشید یعنی به حساب شما پول واریز شده باشد و شرط دوم آن است که مجموع تراکنش‌ها بیش از ۳۵میلیون تومان باشد.

بنابراین باید هر دو شرط را باهم داشته باشید و تنها یکی از شروط سبب نمی‌شود که حساب شما تجاری قلمداد شود.

اگر ۹۹ تراکنش داشته باشیم با مبالغ بالا، تجاری هستیم؟

یکی از انتقاداتی که پس از مطرح شدن این خبر مطرح شد، آن بود که پس افرادی که تعداد تراکنش پایینی دارند ولی مبالغ بالایی جابه جا می‌شود، چطور؟ سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این انتقاد اذعان داشته که جابه‌جایی مبالغ بالا نیز حساب را مشکوک خواهد کرد و فعالیت‌های حساب مشکوک مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

همه حساب‌ها ۱۰۰ تراکنش یا یک حساب؟

برخی این سوال را مطرح می‌کنند که مجموع حساب‌های یک کد ملی باید این شروط را داشته باشد یا هر حساب جدا بررسی می‌شود؟ این موضوع تا به این لحظه به صورت دقیق پاسخ داده نشده است؛ اما بنظر می‌رسد که هر یک از حساب‌ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات