شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

«پاداش پایان خدمت» بازنشستگان چه زمانی واریز می شود؟

28 شهریور 1401
«پاداش پایان خدمت»  بازنشستگان چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش بانک اول به نظر می‌رسد پرداخت پاداش پایان خدمت برخی بازنشستگان به مهر موکول شده است.

برخی از بازنشستگانی که سال قبل بازنشست شده‌اند، هنوز پاداش پایان خدمت خود را نگرفته‌اند؛ از ماه‌های ابتدایی سال، مقامات صندوق کشوری و مدیران سازمان برنامه و بودجه وعده دادند که معوقات بازنشستگان «قبل از پایان شهریور» واریز می‌شود اما حالا به نظر می‌رسد تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان صورت نگرفته و این امر بازهم به تعویق افتاده است.

محمدی (بازنشسته‌ی کشوری) با بیان اینکه در شش ماه اول سال، ارزش پول و نقدینگی به شدت کاهش یافت؛ می‌گوید: اگر قرار است پاداش پایان خدمت ما را در این شرایط تورمی با شش ماه تاخیر بپردازند، بهتر است ارزش آن را به روز حساب کنند و مابه‌التفاوت تاخیر طولانی را به حساب بازنشستگان واریز نمایند.

به گفته‌ی وی، تنها امید یک بازنشسته بعد از سی سال خدمت، مبلغی‌ست که به عنوان پاداش پایان خدمت دریافت می‌کند؛ وقتی این پول را به موقع نمی‌دهند، مشکلات بسیار برای خانواده‌های بازنشسته به وجود می‌آید.

محمدی تاکید می‌کند: تامین اعتبار برای پرداخت معوقات بازنشستگان باید از اولویت‌های اصلی مدیران اقتصادی کشور باشد؛ هیچ امری از این مهم‌تر نیست.

این انتظار در شرایطی به درازا کشیده که طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، در سال گذشته ۲۶۲ نفر در ۲۲ دستگاه اجرایی بازنشسته شده‌اند که رقم پاداش پایان خدمات آنها ۵۱ میلیارد تومان است که بخشی از آن تخصیص داده شده و مابقی آن طی یک ماه آینده نیز پرداخت خواهد شد و انتظار داریم که مدیران براساس زمان بازنشستگی این پاداش ها را پرداخت کنند.

با این حساب، ممکن است پرداخت پاداش پایان خدمت برخی بازنشستگان به مهرماه بکشد؛ بیش از شش ماه انتظار برای دریافت مطالبات قانونی.

 

اخبار مرتبط
میرهاشم موسوی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.
ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صراحت «افزایش سالیانه مستمری بازنشستگان به اندازه هزینه‌های زندگی» را تکلیف کرده است و ماده ۱۱۱ این قانون تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورایعالی کار کمتر باشد بنابراین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه هزینه‌های زندگی و بیشتر از افزایش دستمزد کارگران شاغل زیاد شود.
فروردین ماه ۱۴۰۳ به پایان رسیده اما هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست؛ سازمان تامین اجتماعی معمولاً افزایش دستمزد مصوب شورایعالی کار را برای افزایش مستمری بازنشستگان خود مبنا قرار می‌دهد اما در قانون، هیچ محدودیتی برای این افزایش تعریف نشده است.
هر سال افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد وحقوق بازنشستگان نیز بر اساس جدول هر ماه از بیستم آغازخواهد شد، مسئولین قول دادند اردیبهشت ماه حقوق جدید بازنشستگان پرداخت شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خردادماه پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات