جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

کاهش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر این دو عامل

28 شهریور 1401
کاهش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر این دو عامل

به گزارش بانک اول محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا اظهار داشت: امروز بهای هر اونس طلا به رقم ۱۶۶۴ دلار رسیده است که نسبت به روز قبل، ۱۲ دلار ارزان‌تر شده است. قیمت هر اونس نقره نیز ۱۹ دلار و ۴۴ سنت می‌باشد.

وی افزود: کاهش قیمت اونس جهانی همراه با کاهش بهای ارز در بازار داخلی باعث شد تا قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با کاهش همراه شود.


به گفته کشتی آرای در معاملات امروز (دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۲۵۰ هزار تومان کاهش، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد.


وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۸۰ هزار  تومان دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با کاهش به ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۲۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسید.  

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، طلا و سکه امروز شاهد کاهش حباب سکه هستیم. به گونه‌ای که با ۲۴۰ هزار تومان کاهش به رقم  یک میلیون و ۳۶۰ هزار رسیده است./ایبنا

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات