پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بستگان متوفیان اربعین برای دریافت غرامت به کجا مراجعه کنند؟

30 شهریور 1401
بستگان متوفیان اربعین برای دریافت غرامت به کجا مراجعه کنند؟

به گزرش بانک اول به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار، در جریان پیاده‌روی اربعین تاکنون ۹۳ نفر از زائرین فوت شده‌اند که سفارت ایران دلیل فوت آن‌ها را تصادف یا مرگ طبیعی اعلام کرده است.

از آنجا که بیمه سامان متولی پوشش بیمه زائرین اربعین است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون به ۴۸۳۲ نفر از فوت شدگان، متقاضیان خدمات درمانی و یا افراد حادثه دیده حاضر در راهپیمایی اربعین، ارائه خدمت شده است.

همچنین، بستگان متوفیان سفر اربعین برای دریافت غرامت و خسارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به شرکت و شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.

البته، کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند هم در صورتی که بیمه مسافرتی داشته باشند، می‌توانند از خدمات بیمه در این زمینه بهره‌مند شوند.

طبق این گزارش، با دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسهیل در روند پرداخت و تخصیص بیمه اربعین، بیمه مرکزی مکلف شد تا حق بیمه اربعین را نسبت به دو سال گذشته افزایش ندهد اما حدود ۳۵ تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای بیشتر شد.

در این بین، در شرایط و تعهدات بیمه اربعین قید شده است که درصورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه‌شدگان باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ انقضاء قرارداد مراتب بیمه‌گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات مربوطه ارسال شود و پرداخت هزینه‌ها نیز به شرح زیر خواهد بود:

پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف پنج میلیون تومان.

 پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۵۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حادثه هر یک از بیمه‌شدگان تا ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت هزینه‌های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی بر اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف ۵۰ میلیون تومان.

اخبار مرتبط
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.
ا یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هشدار داد: متقاضیان باید از پاسخگویی به تلفن‌ها در این زمینه خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع ندهند و در این زمینه مراقبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات