جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

نام بیت کوین در ابتدا چه بود؟

03 مهر 1401
 نام بیت کوین در ابتدا چه بود؟

به گزارش بانک اول داده های تاریخی سایت خرید دامنه AnonymousSpeech در یک جدول زمانی، ایجاد دامنه Netcoin.org را در ۱۷ آگوست ۲۰۰۸ نشان داد که دقیقا یک روز قبل از ایجاد Bitcoin.org بوده است.

 

 داده‌های تاریخی سایت خرید نام دامنه نشان می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین (BTC)، یک گزینه نام‌گذاری جایگزین در ذهن داشته است که به وایت پیپر راه پیدا نکرده است. این نام نت کوین بوده است.

Bitcoin.org، دامنه وب سایت مرتبط با بیت کوین اصلی، در ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ تحت AnonymousSpeech، سرویسی در ژاپن ایجاد شد که به کاربران اجازه می داد نام دامنه را به صورت ناشناس خریداری کنند.

 

سایت خرید دامنه AnonymousSpeech در یک جدول زمانی  ایجاد دامنه Netcoin.org را در ۱۷ آگوست ۲۰۰۸ نشان داد که درست یک روز قبل از ایجاد Bitcoin.org بوده است.

 
 

ارز دیجیتال

پس از تحقیقات بیشتر، واینبرگر تأیید کرد که هیچ محتوایی در دامنه Netcoin.org وجود ندارد، مگر اینکه بعداً توسط شخص دیگری خریداری شود.

تصمیم به ماندن در بیت کوین ممکن است برای موفقیت آن بسیار مهم بوده باشد، زیرا بسیاری از اعضای جامعه کریپتو بر عدم علاقه خود به نام نت کوین تاکید کردند، همانطور که یکی بیان کرد:

جالبه. خوشحالم که ساتوشی نام بیت کوین را برگزید، این به نظر خیلی بهتر است.

این یافته بیشتر به بیت کوین کمک می کند تا از افرادی که قبلاً ادعا می کردند ساتوشی ناکاموتو هستند فاصله بگیرد.

 دامنه Netcoin.org بعداً حذف و سپس در سال ۲۰۱۰ مجدداً در یکی از شرکت های تابعه Web.com ثبت شد.

با وجود اسرار پشت ایجاد بیت کوین، این دارایی همچنان بر بازارهای مالی تسلط دارد. بیت‌پی این موضوع را تأیید می‌کند زیرا داده‌های آن نشان می‌دهد که بیت‌کوین به‌رغم نوسانات زیاد قیمت، یک ابزار اصلی پرداخت است.

مریک تئوبالد، معاون بازاریابی بیت‌پی اظهار داشت که حجم فروش پرداخت‌های مبتنی بر بیت کوین در بیت‌پی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۲ درصد بوده است.

 
اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات