پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

سایت نهضت ملی مسکن به‌زودی بازگشایی می‌شود

04 مهر 1401
سایت نهضت ملی مسکن به‌زودی بازگشایی می‌شود

به گزارش بانک اول خلیل محبت خواه گفت: در استان تهران تاکنون ۹۸۰  هزار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۴۵۰ هزار نفر بدون  شرط سکونت تایید شده اند. اما با ورود شرط سکونت در این طرح‌ها تعداد متقاضیان واجد شرایط به ۱۰۲ هزار نفر رسید بنابراین مابقی ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در حال رایزنی هستیم که مجدد  سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن باز شود. در صورت  باز شدن متقاضیان رد صلاحیت شده تنها در شهرهایی که اعلام شده امکان ثبت نام و یا ویرایش شهر مورد نظر خود را دارند.

او می‌گوید: تاکنون چند بار اعلام شده که متقاضیانی که تهران سکونت دارند می‌توانند در پرند، هشتگرد، رباط کریم، ایوانکی و پاکدشت ثبت نام کرده و یا اطلاعات خود را در این شهرها ویرایش کنند.

محبت خواه گفت: تاکنون چندین بار برای باز شدن مجدد ثبت نام سایت نهضت ملی مسکن پیگیری کرده ایم و احتمالا سایت به زودی باز می‌شود بنابراین به متقاضیان  توصیه می‌شود تنها در ۵ شهری که اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند در غیر این صورت مجدد دوباره حذف می‌شوند.

اخبار مرتبط
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.
تورم مسکن خصوصا از سال ۹۸ به این‌سو از نرخ میانگین تورم در کشور جلوتر بوده است و هر سال بیش از نرخ تورم به نرخ اجاره‌ها افزوده شده است. اما پیگیری اخبار اقتصادی نشان می‌دهد سرعت تورم در سال گذشته گرفته شده و احتمالا در سال جدید هم این روند ادامه پیدا می‌کند.
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.
دیگر لزومی ندارد که قرارداد اجاره با حضور مشاوران املاک نوشته شود و کد رهگیری بگیرد؛ سامانه «خودنویس» برای عموم مردم امکان ثبت قرارداد رایگان را فراهم کرده و البته بار حقوقی و مسئولیت‌های معامله را نیز بر عهده خود مردم گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات