پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بانکهای مرکزی جهان در سال 2017 نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد

24 خرداد 1401
بانکهای مرکزی جهان در سال 2017 نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد

 

بانکهای مرکزی جهان در سال 2017 نیز به خرید طلا ادامه خواهند داد

 

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که بانکهای مرکزی جهان در سالهای اخیر به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرد که روند خرید طلا در سال 2017 نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش سیمونه گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس در سخنانی ضمن اشاره به آمارهای اخیر شورای جهانی طلا تاکید کرد: میزان خرید رسمی طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان طی سال گذشته با افت شدیدی روبرو شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: خرید رسمی طلا تا ماه نوامبر به کمتر از 53 تن رسیده است، این رقم در سال 2015 میلادی به بیش از 839 تن رسیده بود. البته در سال 2015 میلادی افزایش چشمگیر ذخایر طلای چین و انتشار آمارهای مربوط به ذخایر رسمی طلای این کشور تاثیر زیادی داشته است. چین طی سال 2015 میلادی به تنهایی 604 تن طلا خریداری کرده است.

وی در ادامه گفت: اگر تاثیر چین را کنار بگذاریم، تقاضای طلا از سوی بخش رسمی ظاهرا همچنان ضعیف خواهد بود. بی شک روند خرید طلا توسط بخش رسمی در سال 2016 میلادی به شدت نزولی و کند بوده است.

موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که بانکهای مرکزی کشورهای درحال توسعه و نوظهور همچنان به خرید طلا و متنوع کردن ذخایر ارزی خود در سال 2017 میلادی ادامه می دهند.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: در حالی که یک سوم بدهی های دولتی جهان هنوز با نرخ بهره منفی روبرو است، بانکهای مرکزی جهان احتمالا برای بهینه کردن ذخایر ارزی خود به طلا روی خواهند آورد.

البته مهمترین چالش برای افزایش ذخایر طلای بانکهای مرکزی جهان، تقویت احتمالی ارزش دلار آمریکا خواهد بود. افزایش ارزش دلار موجب خواهد شد تا بانکهای مرکزی کشورهای نوظهور و در حال توسعه بخشی از ذخایر خود را بفروشند تا از پول ملی خود در برابر دلار محافظت کنند.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا آمریکا و ژاپن نیز تاثیر زیاد و مهمی بر نوسانات ذخایر طلای بانکهای مرکزی جهان خواهد داشت. پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال جاری 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

سایت طلا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها