شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

تبدیل سود ۲هزار میلیاردی بانک ملت به زیان ۳ هزار میلیاردی پس از حسابرسی بانک مرکزی

24 خرداد 1401
تبدیل سود ۲هزار میلیاردی بانک ملت به زیان ۳ هزار میلیاردی پس از حسابرسی بانک مرکزی

  به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم -حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این پرسش که چگونه 2 ماه پس از آنکه سازمان حسابرسی، بانک مرکزی و سازمان بورس اجازه افزایش 20 درصدی سرمایه را به بانک ملت داده بودند، حدود سه هزار میلیارد تومان زیاد داده است، افزود: سازمان بورس مجوزهای افزایش سرمایه را می دهد و پیش از تغییر مدیریت بانک ملت، رقمی که به عنوان سود حسابرسی شده قرار دادند سود 2 هزار میلیارد تومان بود بنابراین سازمان بورس آن را برروی سایت قرار داد و سپس از بانک مرکزی افزایش سرمایه دریافت می کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در مطالعات بعدی متوجه شد گزارش ها مشکل داشته است و آن را اعلام کرد.

عبده با اشاره به اینکه این ایراد وارد است که چرا این اعلام با تاخیر انجام شد، گفت: برخی افراد پیش از آن، سهام را خریدند و بنابراین شکایت دارند که چرا این موضوع را با تاخیر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بورس نمی تواند در حساب ها دستکاری کند گفت: مسئولیت حساب ها با کسی که حساب ها را تهیه می کند است و حسابرسان فقط ناظر هستند و در این موضوع بانک ملت حساب های خودرا تهیه کرده است.

عبده با بیان اینکه جریان نظارتی بانک مرکزی باید مستمر باشد، افزود: نظام نظارتی بانک مرکزی باید در طول سال، نظارت های خود را اعمال کند و دستورات لازم را به بانک ها بدهد تا آن ها در طول سال قیمت های خود را تعدیل کنند تا به خریداران جدید ضرر نرسد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهرداد هوشیاری راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مسئولیت حسابرس و بازرس قانونی رو اشتباه گفته است حسابرس برنامه عملیاتی را طوری اعمال میکند که از نبود تحریف با اهمیت در حسابها اطمینان کامل بدست اورد همچنین بازرس قانونی مسءولیت تضامنی دارد در صورت بروز خسارت مالی حسب قصور و یا غیر عمد در وظایف قانونی خود مکلف به جلران خسارت است

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها