شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

برگزاری نشست مشترک مجلسی ها با بانک مرکزی درباره ثامن الحجج و کاسپین

24 خرداد 1401
برگزاری نشست مشترک مجلسی ها با بانک مرکزی درباره ثامن الحجج و کاسپین

 به گزارش بانک اول  محمدرضا پورابراهیمی داورانی درگفت وگو با خانه ملت گفت:جمعی از نمایندگان مجلس درخصوص رسیدگی به مسائل سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری "کاسپین" و "ثامن الحجج(ع)" نامه ای به کمیسیون ارسال کردند.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس شورای اسلامی،افزود:بزودی در کمیسیون اقتصادی مجلس،با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نشست مشترکی در خصوص رسیدگی به مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری "کاسپین و ثامن الحجج(ع)" برگزار خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی افزود:ازسوی کمیسیون اقتصادی مجلس مکاتباتی با بانک مرکزی درخصوص تعیین تکلیف مسائل دوموسسه مالی و اعتباری صورت گرفته و مقرر شده است که دراین رابطه گزارشی به کمیسیون ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود:بررسی اقدامات نظارتی بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی و اعتباری "کاسپین و ثامن الحجج(ع)"،بررسی عملکرد دستگاه های متولی برای جلوگیری از مسائل موجود،تعداد و مبلغ کل سپرده گذاران موسسات مذکور، محل تامین سپرده ها،برنامه زمان بندی درخصوص فروش اموال غیرمنقول موسسه ثامن الحجج(ع) و بررسی وضعیت سپرده وظیفه بانک مرکزی درخصوص سپرده گذاران "کاسپین"،از محورهای است که درنامه نمایندگان به کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ى ى
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اشتباه بزرگ بانك مركزى در عدم رعايت ترتيب مراحل نظارت بر تاسيس موسسه اعتبار مجاز كاسپين: ١- طبق قانون قبل از تاسيس موسسه اعتبارى ، بايد سهم الشركه غير منقول دقيقا تحت نظارت بانك مركزى و موسسه كاسپين قيمت گذارى و تقويم مى شد . ٢- بعد از ارزيابى و تقويم دقيق اموال غير منقول ، بايد تسليم و انتقال كليه اموال تعاونى ها به موسسه اعتبارى انجام مى شد. ٣- پس از انجام مراحل تقويم و تسليم كليه اموال و داراييهاى غير منقول، آنگاه بايد موسسه اعتبارى كاسپين تاسيس مى گرديد. ٤- بعد از تاسيس، مجوز بانك مركزى براى موسسه اعتبارى كاسپين صادر و اعلام مى شد. ٥- دادن مجوز تابلو و دفترچه و مهر و سربرگ به شعبات، صدور نامه شروع فعاليت و همكارى با موسسه كاسپين به ساير بانكها و موسسات اعتبارى مجاز، دادن مجوز تبليغ و پخش آگهى تلويزيونى و ساير تبليغات نكته كليدى اين است كه هربند پيش نياز بند بعدى مى باشد و تا زمانى كه يك بند بطور كامل انجام نشده است بند بعدى نبايستى انجام ميگرديد ولى متاسفانه بعد از گذشت حدود ده ماه از تاسيس موسسه كاسپين ( بند ٣) و صدور مجوزفعاليت ( بند٤ ) وشروع فعاليت آن با بانكها و موسسات ديگر و تبليغات تلويزيونى و سپرده گيرى از مردم و نصب تابلو و صدور دفترچه كاسپين( بند ٥ ) و تشويقات آقاى سيف جهت سپرده گذارى در موسسات اعتبارى مجاز بانك مركزى و نصب آگهى مجاز بودن موسسه اعتبارى كاسپين از نظر بانك مركزى در شعبات كاسپين، بانك مركزى هيچ توجهى به رعايت پيش نيازها و ملزومات آن نداشته و تازه شروع به انجام مراحل يك و دو يعنى تقويم وتسليم و انتقال دارايى ها نموده است كه سبب شده سرمايه زندگى بيش از دو ميليون سپرده گذار كاسپين با مشكل مواجه گردد. لذا بانك مركزى به عنوان مسئول مستقيم اين بحران بايد پاسخگوى عملكرد ضعيف خود در مقابل سپرده گذاران كاسپين بوده و با راه اندازى خط اعتبارى و گرفتن رديف بودجه از مجلس و كمك به موسسه كاسپين سعى نمايد بحران پيش رو را برطرف و جبران نمايد.

امیر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مگر کارمندان موسسه ثامن الحجج دور از جونشون آدم نیسن ما هم عمرو جوانیمان را در این موسسه گذراندیم حالا حقمان بیکاری نیست فکری هم برای اشتغال ماکارمندان ب.

رهرا نهيمي
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنام خدا ، يارو ياورهميشه همراه موسسه ي كاسپين سپرده هايي كه بعداز مجوز در خود اين موسسه افتتاح شده چرا به صاحبانشان پس نميدهد، سپرده هاي تعاوني ها را ميگويندنميتوانيم پرداخت كنيم چون هنوز برآورد دارايي و كسري نشده اند ، سپرده هاي خود كاسپين كه طي چندماه گذشته افتتاح شده اند هم پولشون بلوكه شده و سود هم نميخواهم فقط أصل پولم رو بدهند، من احمق در دي ماه ٩٥ حساب باز كردم ، فقط به اطمينان مجوز بانك مركزي و عضويت كاسپين در صندوق ضمانت سپرده ها ، ولي الان هيچ نهادي جوابگو نيست ، ديگه فقط اميدم به خداست ، زندگيم نابود شد،

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها