چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

برقراری روابط کارگزاری با ۶۸ بانک خارجی پس از برجام

24 خرداد 1401
برقراری روابط کارگزاری با ۶۸ بانک خارجی پس از برجام

 به گزارش بانک اول - در کنفرانس مطبوعاتی که صبح روز بیستم بهمن در بانک تجارت برگزار شد محمدابراهیم مقدم ، مدیرعامل این بانک ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : یکی از برنامه های اصلی ما ، تکمیل سبد خدمات مالی بانک با هدف تامین نیازهای بنگاه های اقتصادی در راستای ارزش آفرینی و افزایش رضایت مشتریان است . بر همین اساس از دوسال پیش تاکنون این سوپرمارکت کامل تر شده و اکنون می توان گفت که بخش های مختلف تشکیل دهنده ی آن می توااند طیف گسترده ای از خدمات ویژه بانکداری شرکتی را به مشتریان بزرگ بانک ارائه نمایند . سوپرمارکت مالی بانک تجارت هم اکنون شرکت تامین سرمایه ، شرکت کارگزاری ، شرکت صرافی ، شرکت لیزینگ و شرکت بیمه است که همه این شرکت ها بخشی از هلدینگ مالی بانک تجارت هستند . این اطمینان را به سپرده گذاران و سهامداران عزیز بانک می دهیم که بانک تجارت فرآیند تقویت و توسعه سوپرمارکت مالی خود را با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان و تحصیل سود مورد انتظار ذینفعان همچنان با قوت ادامه خواهدداد.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی بانک ها در حمایت از تولید و صنعت کشور افزود : برای تحقق یک اقتصاد پویا و مولد ، رشدی متوازن در همه بخش های اقتصادی کشور باید محقق شود و این امر نیازمند توسعه روابط بین المللی است .  پس از اجرایی شدن برجام ، با ابلاغ استانداردهای جدید ، بانک تجارت خود را ملزم به ایجاد تغییرات ساختاری در حوزه های نظارتی و شفاف سازی مالی دانست تا بتواند متناظر با مقررات جهانی ، گام بردارد. پس از برجام با 68 بانک خارجی روابط کارگزاری برقرارکردیم و این امیدواری وجود دارد که این تعداد به زودی به 100 کارگزار افزایش پیدا کند .
مقدم در ادامه با تاکید بر لزوم تعهد بانک ها و بنگاه های اقتصادی به ایفای مسوولیت اجتماعی گفت : بانک تجارت اقدامات مختلفی را در زمینه ساخت و هوشمند سازی مدارس و ساخت خانه های بهداشت انجام داده است اما به صورت خاص ازآنجایی که در موضوع محیط زیست و آلودگی هوا ، چالشی بزرگ برای شهرهای بزرگ کشور محسوب می شود ، ما با ارتقا سطح خدمات الکترونیک، تلاش می کنیم سفرهای درون شهری غیرضروری را کاهش داده و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم .

محمدابراهیم مقدم  با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد یک بانک خصوصی افزایش سود عملیات با هدف تامین منافع سپرده گذاران و سهامداران است افزود : واقعیت این است که با توجه به تحولات پرشتاب اقتصاد کشور در سالهای اخیر و تاثیرات آن بر بازار پول و سرمایه، مدل کسب و کار بانکها نیز دستخوش تغییراتی شده است. آنچه بانک تجارت در کوتاه مدت دنبال می کند این است که با  افزایش سهم درآمدهای کارمزدی ، وصول مطالبات معوق و تخصیص بهتر منابع از طریق استقرار سامانه های پیشرفته اعتبارسنجی ، افق روشن تری از ثبات و پیشرفت بانک برای ذینفعان خود ترسیم کند .
مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه در بانک تجارت استقرار حاکمیت شرکتی و انطباق با آخرین استانداردهای صنعت بین المللی بانکداری ، با جدیت آغاز شده است اضافه کرد : استانداردسازی گزارش حسابرسان داخلی مطابق الگوی موسسات حسابرسی معتبر بین المللی  ، طراحی مدل شفاف‌سازی فعالیت مشتریان بانک در راستای استقرار نظام مبارزه با پولشویی ، توسعه سیستم جامع اعتبارسنجی مشتریان  ، پیاده سازی نظام مدیریت امنیت اطلاعات ISMS ، افزایش سرمایه بانک جهت دستیابی به استاندارد نسبت کفایت سرمایه و تدوین صورت‌های مالی بانک مطابق با استاندارد بین‌المللی IFRS ، از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار بانک تجارت قرار دارد .
مدیرعامل بانک تجارت  با اشاره به  ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه ی خسارات وارده در زمان تحریم ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک گفت : ما حفاظت از منافع سپرده گذاران ، مشتریان و سهامداران بانک را وظیفه خود می دانیم و از بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقش آفرینی در شفاف سازی و انضباط صورت های مالی بانک ها  تقدیر می کنیم .

پیش بینی برای مجمع سال آینده بانک تجارت
مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به سوالی درباره تغییرات و تاخیرهای ایجاد شده در برگزاری مجامع بانک‌ها گفت: با توجه به الزامات بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه شفاف‌سازی صورت‌های مالی،  نحوه بستن حساب‌ها و تکمیل صورت‌های مالی دچار تغییرات بسیاری شد. گستردگی حجم  تغییرات سبب شد که بخشی از این استانداردها در مجمع سال 94 بانک‌ها اعمال شود و ما در مجمع بعدی بانک تجارت  نیز در نظر داریم این استانداردها را به طور کامل رعایت کنیم و  برای تحقق این امر، نیاز مبرمی به افزایش سرمایه نقدی داریم. وی افزود: بخشی از سهام ما متعلق به دولت و بخش دیگر آن  به سهام عدالت تعلق دارد، لذا این دو سهامدار عمده نیز باید آمادگی اجرای این تغییرات را داشته باشند. بر اساس استانداردهای بال 3 باید نسبت کفایت سرمایه بانک به عدد 12 برسد و مجموعه بانک تجارت تمام تلاش خود را برای دستیابی به این اهداف خواهد داشت.

تاثیراجرای دقیق استانداردهای IFRS در صورت‌های مالی و سود و زیان بانک‌ها
محمدابراهیم مقدم در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره تاثیر اجرای دقیق استانداردهای IFRS در صورت‌های مالی و سود و زیان بانک‌ها گفت: بانک‌های کشور  در سال‌های اخیر و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور دچار مشکلاتی از جمله مطالبات  معوق شدندو ین امر منجر به افزایش دارایی‌های غیر نقدی و تملیکی شده است. بانک مرکزی برای بانک‌ها فرصت سه ساله‌ای را تعیین کرده است تا در این مدت دارایی های مازاد را بفروشند و با تبدیل آن به نقدینگی تراز سود و زیان خودرا متوازن کنند.

پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو
یکی دیگر از خبرنگاران سوالی درباره اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو مطرح کرد که در این خصوص دولت‌آبادی عضو هیات مدیره بانک تجارت خاطرنشان کرد : همانگونه که در رسانه ها مطرح شد، بانک تجارت برای آسیب دیدگان بسته به شرایط آنها مبلغ 300 تا 500 میلیون  تومان تسهیلات در نظر گرفته است که با بررسی مدارک و پرونده های آنها تا پایان اسفندماه سال جاری این تسهیلات پرداخت خواهد شد. وی همچنین از آمادگی تعدادی از بانک‌ها و بنیاد مستضعفان به عنوان مالکان مجتمع نور واقع در تقاطع طالقانی و ولیعصر (ع برای استقرار موقت واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو خبر داد.
 

بانک تجارت مدرسه سازی را ادامه می دهد

ابراهیم کاظم پور رییس اداره روابط عمومی بانک تجارت در پاسخ به سوالی  در خصوص عملکرد بانک تجارت در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی با اشاره به فعالیت های گسترده این بانک در زمینه گسترش منطقه ای و ارتقای کیفی آموزش گفت  : مهر ماه سال جاری بیست و نهمین مدرسه با حمایت بانک تجارت در بوشهر افتتاح شد و در حال حاضر 2 مدرسه در مناطق کمتر بهره مندکشور در دست احداث دارد. همچنین با توجه به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به توسعه سواحل مکران در حاشیه دریای عمان،ساخت3 مدرسه در این مناطق از دیگر برنامه‌های بانک تجارت است که از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات تامین می شود. آزادسازی تعداد 4134 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و آزادسازی زندانیان محیط بان از دیگر اقدامات حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بانک تجارت است.

 

شبکه ارتباطی گسترده بانک تجارت در کشورهای مختلف

توسعه ارتباطات بین‌المللی و خدمات ارزی محور بخش دیگری از سوالات  خبرنگاران از مدیران بانک تجارت بود . در این خصوص حسنانی معاون مدیرعامل در امور بین‌الملل گفت: اگر بانکی بخواهد در امر توسعه خدمات ارزی موفق باشد باید روابط کارگزاری خود را با بانک های خارجی توسعه دهد. وی افزود : بانک تجارت از سهامداران اصلی بانک تجارتی ایران و اروپا EIH " " است و از این بستر ، امکانات مناسبی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. شعبه بانک تجارت در پاریس،پرشیا اینترنشنال بانک درانگلستان، بانکTrade Capital " " در کشور بلاروس ، شعبه بانک تجارت درشهردوشنبه و بانک های کارگزار بانک تجارت در روسیه، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس و بلژیک از دیگر کانال‌های قدرتمند بین المللی بانک تجارت محسوب می شوند.

گزارش فعالیت های بانک تجارت در زمینه اقتصاد مقاومتی

نادر خواجه حق وردی ، قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت  در پاسخ به پرسش مطرح شده درباره اقدامات بانک تجارت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیته اقتصاد مقاومتی این بانک گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به 1775 بنگاه اقتصادی در مجموع بالغ بر 15 هزار وپانصد میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک تجارت پرداخت شد . در سال آتی  نیز اولویت بانک تجارت تخصیص اعتبارات به صورت سرمایه در گردش به طرح های حوزه اقتصادمقاومتی است .  کمیته اقتصاد مقاومتی بانک تجارت کار خود را در سه محور فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در مجموعه بانک، مقاوم سازی بانک و اجرای نقش فعال در حمایت از بنگاه های اقتصادی مولد به انجام رسانده است . حاصل اقدامات و حمایت های بانک تجارت در زمینه اقتصاد مقاومتی، ایجاد بیش از 30 هزار فرصت شغلی و در کنار آن ،اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، وام ازدواج،  تسهیلات خرید کالای ایرانی ، بهزیستی و حمایت از شرکت های دانش بنیان بوده است .

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها