چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی سود 102 ریالی هر سهم بانک ملت /عرضه سهام به پرداخت هفته آینده

24 خرداد 1401
پیش‌بینی سود 102 ریالی هر سهم بانک ملت /عرضه سهام به پرداخت هفته آینده

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا هادی اخلاقی گفت: گزارش عملکردی که بانک ملت ارائه کرده حاکی از این است که عملکرد بانک در حوزه بین‌الملل که کارمزد آفرین است در سال 95 با رشد 300 درصدی به نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل مواجه بوده است.

وی افزود: تا امروز 9 میلیارد دلار حجم عملیات ارزی این بانک در سال 95 بوده است.

اخلاقی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده پول که یکی از عوامل تعیین‌کننده سودآوری عملکرد بانک است نیز امسال به نسبت سال گذشته با کاهش 13 درصدی مواجه شده و بر این اساس انتظار می‌رود که حاشیه سود بانک نیز افزایش داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملت اذعان داشت: در سه ماه گذشته رابطه بین سود حاصل از تسهیلات پرداختی و سود پرداخت‌شده به مشتریان بابت سپرده‌گذاری نزد بانک ملت در مسیر مثبت قرارگرفته است.

وی ادامه داد: قبل از این مدت هزینه‌ای که به ازای هر واحد سپرده‌گذاری می‌شد بیشتر بود ازاین‌رو عواید حاصل از تسهیلات پرداختی بیشتر از سپرده‌گذاری بود اما در سه ماه گذشته این رابطه برعکس شده که خود یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد بانک و سود آفرینی آن است.

اخلاقی با اشاره به‌پیش بینی سود 102 ریالی برای هر سهم بانک ملت در سال 95، خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت بانک ملت و استمرار این روند ، این بانک با شرایط بهتری مواجه خواهد بود ازاین‌رو EPS(سودخالص) بانک در سال 96 روند افزایشی خواهد داشت البته این موضوع بعد از بررسی‌های کارشناسی در ابتدای اسفندماه به مشتریان اعلام می‌شود.

وی بابیان این‌که در سال گذشته در حوزه شرکت داری در کل عملکرد بانک ملت با شرکت‌هایش 10 هزار و 80 میلیارد تومان ارزیابی‌شده است، گفت: البته عملکرد خود بانک یک هزار و 280  میلیارد تومان بوده که این مسئله نشان‌دهنده این است که عملکرد گروه مالی و شرکت‌های وابسته به بانک ملت مطلوب نبوده و با زیان عملیاتی مواجه بوده اند.

مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: عملکرد بانک و شرکت‌های وابسته به آن از سال 95 روند مثبتی را طی کرده است و علاوه بر آن بانک ملت فروش اموال و املاک تملیکی، مازاد و بسیاری از دارایی‌های غیر مولد را در دستور کار قرار داده و عملکرد خوبی نیز در این حوزه داشته است.

اخلاقی افزود: در چند روز گذشته بانک ملت سهام عمده خود را که مربوط به یکی از شرکت‌هایی است که ارتباطی به کر بیزینس بانک نداشته است را واگذار کرده و از قبل آن سود مناسبی را نیز کسب کرده است.

وی از عرضه سهام شرکت به پرداخت ملت هفته آینده در بورس خبر داد و گفت:با توجه به فعالیت این شرکت با دیگر شرکت‌های پی اس پی امیدواریم  ارزش واقعی شرکت در بازار به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان گفت: باعرضه سهام این شرکت به تکلیف قانونی که به بر عهده بانک گذاشته‌شده عمل کرده‌ایم که البته این امر با توجه به این‌است که بانک می‌تواند از این طریق  درآمدهایی را نیز کسب کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها