پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

موسسه اعتباری نور

موسسه اعتباری نور پس از انتقال کامل به بانک ملی ایران، منحل شد
در راستای انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور و به منظور صیانت از حقوق سپرده‌گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران، بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی، وضعیت مؤسسه اعتباری غیربانکی نور تعیین تکلیف گردید و در همین راستا شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های مؤسسه اعتباری غیربانکی نور (متناظر با سپرده‌های انتقالی) به بانک ملی ایران منتقل شده است.
اگر کارت بانکی خود را گم کردیم چه کنیم؟
در صورت مفقود شدن کارت بانکی، اگر چنانچه در ساعات اداری باشد باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مورد نظر مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید کنید. در این صورت بانک کارت جدیدی با شماره ۱۶ رقمی متفاوت به شما می‌دهد اما شماره حساب شما همان شماره قبلی خواهد بود. برای دریافت کارت جدید از بانک لازم است کارت ملی خود را در دست داشته باشید.
پاسخ خاندوزی به ابهامات درباره انحلال موسسه نور
خاندوزی با بیان اینکه خروجی گزارشگری مالی باید یک خروجی مؤثری شود، افزود: مصادیق نر خشکنی ها چند برابر آن چیزی است که ما مطلع هستیم. بنابراین برنامه اقدام مشترک فی مابین وزارت اقتصاد و بازیگران حرفه حسابداری شروع خواهد شد تا اصلاحاتی در زمینه گزارشگری مالی و تنوع بخشی به خدمات صورت گیرد. همچنین نظام انگیزشی و ابزارهای هدایتی باید با کار گرفته شود تا اثربخشی حرفه حسابداری افزایش یابد.
توضیحات بانک مرکزی درباره انتقال سپرده‌های مردمی از مؤسسه سابق نور به بانک ملی
بانک مرکزی در توضیحاتی اعلام کرد: هم‌اکنون ۳۳ هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردمی در مؤسسه اعتباری سابق نور، ۲۴۸ شعبه این مؤسسه به اضافه بخشی از دارایی‌های آن که نقد شونده است، به همراه مابه‌التفاوت برخی از دارایی‌های نقد به ارزش به رقم ۲۶ هزار میلیارد تومان به بانک ملی منتقل شده است.
اظهارات مهم وزیر اقتصاد درباره انحلال موسسه نور
وزیر اقتصاد تاکید کرد: انحلال موسسه نور و انتقال سپرده ها به بانک ملی بدون انتقال زیان واقعی به مردم، دولت و بانک ملی انجام خواهد شد.
موسسه اعتباری نور منحل شد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور نسبت به انتقال سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران اقدام می‌کند.
پاسخ بانک مرکزی به یک ادعا در مورد موسسه نور
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: بانک مرکزی در این دوره به اندازه سپرده‌های موسسه نور، دارایی‌های باکیفیت (شامل شعب، سایر اموال بدون مشکل و …) را به بانک ملی منتقل کرد. برخلاف گذشته، سیاست قطعی بانک مرکزی، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است.
موسسه نور به بانک ملی منتقل شد/ تکلیف سپرده‌گذاران نور چه می‌شود؟
طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف 3 موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد. با اعلام بانک مرکزی، موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.
دبه به سبک نور/سود می دهیم ولی وام نه!
طرح وام و تسهیلات عید تا عید موسسه نور
 وام 200 میلیون تومانی موسسه نور را چگونه دریافت کنیم؟
بانک اول -در طرح پذیرندگان موسسه نور افرادی که دارای حساب‌های متصل به دستگاه کارتخوان موسسه نور هستند می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
طرح پرداخت وام تا 3 برابر موجودی و تا سقف 900 میلیون تومان با سود 7 درصد در موسسه نور
بانک اول - در طرح عید تا عید موسسه نور که از ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ شروع و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ زمان دارد، می‌توانید با ایجاد میانگین حساب تا ۳ برابر سپرده خود و تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۷ تا ۹ درصد دریافت کنید. جزئیات بیشتر را در سایت بانک اول بخوانید.