شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین خبر درباره افزایش نرخ سود بانکی

24 خرداد 1401
آخرین خبر درباره افزایش نرخ سود بانکی

به گزارش بانک اول مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد ضمن تکذیب شایعه افزایش نرخ سود بانکی گفت: این موضوع در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار مطرح نشده است.

عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد درخصوص شایعه افزایش نرخ سود بانکی اعلام کرد: این موضوع در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار مطرح نشده است؛ بنابراین گزارش، شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی از ۱۶ درصد به ۲۲ درصد به گوش می‌رسید./خبرانلاین

اخبار مرتبط
گرفتن بهره پول جایز نیست. مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره): سود سپرده ربا و حرام است؛ مگر با معامله شرعیه در قبال سود معین.
این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان ماه به بعد محسوب می شود؛ بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است؛ نرخ بهره بین‌بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهر ماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود.البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.
حداکثر نرخ سود بانکی در سال ۱۴۰۲ هم ۲۲.۵ درصد باقی ماند؛ هرچند مقرر شد بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی، با انتشار اوراق سپرده گواهی خاص، سودهای ۳۰ درصدی هم ارائه دهند. سال ۱۴۰۱ بود که بانک مرکزی سقف نرخ سود سپرده بانکی را ۲۲.۵ درصد و سود تسهیلات را حداکثر ۲۳ درصد اعلام کرد و نرخ‌های بالاتر از آن تخلف اعلام شد. همچنین همان زمان مسئولان اقتصادی و بانکی کشور تاکید کردند که تصمیمی برای تغییر در نرخ سود بانکی ندارند.
نرخ سود معمولاً به توجه به شرایط بازار و تصمیمات بانک‌ها مشخص می‌شود. به همین دلیل، تعیین نرخ سود سپرده اهمیت زیادی در اقتصاد یک کشور دارد. همچنین بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی، با انتشار اوراق سپرده گواهی خاص، سودهای ۳۰ درصدی هم ارائه دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سامان صادقیلر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از روزی ک سود بانکی رو اوردن پایین کمر مردم شکست و اقتصاد کشور به فنا رفت دلیل پول رو مردم از بانک کشید بیرون و چون کاری نیست مردم ایران پولاشونو بردن تد طلا ،ارز،ماشین،زمین و خونه ک اوضاع همه اینارو خراب کرد دولت نباید دخالت کنه باید نظارت داشته باشه در نرخ سود دهی بانو هد نه اینکه تایین تکلیف کنه سود بانکی باید بالای28درصد باشه حداقل با توروم برین جلو توروم الان کم کمش بالای50درصده چطور امکان داره ارزش پول بمونه باید سود بانکی افزایش داشته باشه تا از این بدتر نشه اوضاع کشور

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها