پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

طلا سکه ارز

زمان بیست و سومین حراج شمش طلا اعلام شد + جزئیات
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج  1403/ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
یک پیش بینی مهم درباره قیمت دلار
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تکلیف قیمت طلا امروز مشخص می شود !
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/  طلا و سکه ارزان شدند
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
همه‌چیز درباره عیار سکه حراجی در مرکز مبادله ارز و طلا
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.
بزرگترین حراجی سال ۱۴۰۳ / همه سکه‌ها عرضه می‌شود + لینک ثبت‌نام
این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.
خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.
اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است
قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/افزایش قیمت طلا و سکه
بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
نرخ ارز در بازارهای مختلف 11 اردیبهشت/ یورو گران شد
امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 21 ارز افزایش و نرخ 17 ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارز‌ها ثابت ماند. امروز (سه شنبه 11 اردیبهشت ماه) نرخ هر پوند 52 هزار و 716 ریال و یورو 45 هزار و 11ریال اعلام شد.
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد + جزییات
بیست و دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود
 پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال/قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟
دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.
تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.
بهای سکه افزایش و نیم سکه کاهش یافت
سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
پیش‌گویی مهم یک اقتصاددان درباره نرخ ارز تا خرداد و تیر
در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سقوط  قیمت‌ها
بازار امروز شاهد شیب نزولی قیمت طلا و سکه در جریان معاملات است.
قیمت سکه پارسیان، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
قیمت سکه پارسیان، امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مقادیر ۵۰ صوت تا ۱گرم، به ثبت رسید.
طلا در انتظار روز چهارشنبه/ قیمت طلا تغییر می کند؟
قیمت طلای جهانی در معاملات امروز در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان ارائه اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بودند و ثابت ماندن دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نمی‌داند. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.
هفت نکته طلایی از حراج شمش مرکز مبادله ایران + قیمت و شرایط خرید
شمش طلا مرکز مبادله با عیار ۹۹۵ در هزار تحویل خریداران داده می‌شود و طبیعتا با نرخ طلا ۱۸ عیار متفاوت است.
امروز چقدر طلا فروخته شد؟
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.
سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت:همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه درخصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/  طلا کاهشی شد
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند. به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.
چگونه دلار اصلی را از دلار تقلبی تشخیص دهیم ؟
در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.
بهترین و پربازده‌ترین سرمایه گذاری بلندمدت در ایران!
با بررسی گزینه‌های سرمایه گذاری در ایران، می‌توان گفت انتخاب بهترین بازار سرمایه گذاری بلند مدت در ایران به روحیه ریسک‌پذیری یا ریسک گریزی، بازدهی بلند مدت بازارهای دارایی و اهداف سرمایه گذاری افراد مربوط می‌شود. صندوق‌های سرمایه گذاری با در نظر گرفتن روحیات مختلف سرمایه‌گذاران انواع صندوق ها برای افراد ریسک پذیر و ریسک گریز را ارائه می‌دهند. بنابراین نسبت به بقیه بازارها فرصت های سرمایه گذاری بهتری را ایجاد می‌کنند.
عیارسنجی سکه حراجی + جزئیات
سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ضمن تکذیب این ادعا، طرح این شائبه‌ها را از سوی کسانی دانست که از این حواشی سود می‌برند. بانک مرکزی از سال گذشته برای ساماندهی بازار طلا و سکه اقدام به حراج سکه کرد که تاکنون 10مرحله از این حراج انجام شده است. در حراج‌های ابتدایی تنها ربع سکه عرضه می‎شد اما کمی بعد نیم‌سکه و سکه تمام نیز در این حراج‌ها عرضه شد.
پیش بینی قیمت طلای جهانی/ نگاه سرمایه گذاران طلا به اقتصاد آمریکا
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
افت ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در آغاز هفته/ روند نزولی قیمت طلا ادامه دارد
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
سقوط قیمت دلار + جزییات
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ دلار پیشروی کرد
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.
جزئیات حراج جدید شمش طلا اعلام شد
طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
 لیست ارزبگیران بزرگ توسط گمرک افشا شد!
در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سکه گران و  طلا ارزان شد
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + جزییات
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
رمزگشایی از علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی می‌کند؟
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/  کاهش  قیمت طلا و سکه
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
قیمت شمش طلا در بیستمین حراج حضوری اعلام شد
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران را بشناسید
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.
هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند
قیمت سکه پارسیان، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
در این خبر به قیمت سکه پارسیان، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.
«تتر» جایگزین دلار می شود؟
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
تقاضای دلار از اردیبهشت کاهش می‌یابد
با اشاره به این نکته که پیش بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت.
تداوم روند نزولی قیمت طلا/ سقوط سکه به کانال ۴۲میلیون تومان
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.