یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه دلار اصلی را از دلار تقلبی تشخیص دهیم ؟

09 اردیبهشت 1403
چگونه دلار اصلی را از دلار تقلبی تشخیص دهیم ؟

در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

به گزارش بانک اول در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

روش‌های تشخیص

بررسی ظاهری: دلارهای واقعی از کاغذ کتان با ضخامت و بافت مخصوصی ساخته شده‌اند. دلارهای تقلبی معمولا از کاغذ معمولی یا نازک‌تر با بافت نامنظم ساخته می‌شوند.

چاپ: چاپ روی دلارهای واقعی با وضوح و ظرافت بالا انجام شده و لبه‌های آن تیز و دقیق است. چاپ روی دلارهای تقلبی ممکن است تار، محو یا ناهموار باشد.

رنگ: رنگ‌های روی دلارهای واقعی زنده و طبیعی هستند. رنگ‌های روی دلارهای تقلبی ممکن است کدر، مصنوعی یا ناهمگون باشند.

موارد امنیتی: دلارهای واقعی دارای چند ویژگی امنیتی هستند، مانند نوار و نخ امنیتی، تصاویر پنهان و جوهر تغییر رنگ. دلارهای تقلبی معمولا فاقد این ویژگی‌ها هستند یا این ویژگی‌ها در آنها به درستی اجرا نشده‌اند.

لمس کردن: دلارهای واقعی به‌دلیل ضخامت و بافت مخصوص کاغذشان، هنگام لمس‌کردن حس Rough و سختی دارند. دلارهای تقلبی معمولا نرم‌تر و شل‌تر هستند.

نور تاباندن: اگر دلار را مقابل نور نگه دارید، باید برخی از تصاویر و نوشته‌ها در پشت اسکناس به‌صورت شفاف دیده شوند. در دلارهای تقلبی، این تصاویر و نوشته‌ها به‌طور کامل قابل مشاهده نیستند.

استفاده از دستگاه‌های تشخیص اسکناس: دستگاه‌های تشخیص اسکناس با استفاده از فناوری‌های مختلف، می‌توانند به‌طور دقیق دلارهای تقلبی را شناسایی کنند. استفاده از این دستگاه‌ها، به‌خصوص برای افراد ناآشنا، بسیار توصیه می‌شود.

استعلام از صرافی‌های معتبر: اگر در مورد اصالت دلار خود تردید دارید، می‌توانید به یک صرافی معتبر مراجعه کنید و از آنها بخواهید که اسکناس شما را بررسی کنند.

اخبار مرتبط
از مجموع 670 کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 468 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و 433 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به روز گذشته کاهش یافت و ۴۱ میلیون تومان داد و ستد شد.
متقاضیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(350 میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند.
ازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها