شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

طلا سکه ارز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳/ طلا کاهشی شد
امروز قیمت سکه امامی به ۴۱,۲۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۸ درصدی داشته است. قیمت طلا اما روند نزولی را تجربه کرد.
قیمت طلا، سکه دلار  و مسکن در ۲۰ سال پیش
قیمت دلار ۲۰ سال قبل ۸۸۰ تومان بود. به عبارتی اگر کسی قصد داشت در سال ۱۳۸۲ دلار را به ریال تبدیل کند احتمالا ناچار بود برای سادگی کار عدد را رو به بالا گرد کند و به هزار تومان برساند.
ارز اربعین ۱۴۰۳ و شش نکته حیاتی برای زائران
ارز اربعین ۱۴۰۳ به همه زائران پرداخت می‌شود؛ البته شرایط سنی ارز اربعین ۱۴۰۳ به شکلی است که متقاضی باید حداقل پنج سال سن داشته باشد. موعد پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ در بازه زمانی هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا حتی برگه تردد اربعین معتبر زائر است که البته باید در سامانه نظارت ارز (سنا) با سرفصل ارز زیارتی اربعین ثبت شود و متقاضی نهایتا کد رهگیری دریافت کند.
ذخایر طلا و ارزهای آزاد کشور افزایش یافت/ رشد پول، نقدینگی و پایه پولی پس از 5 سال مهار و کاهشی شد
عالی ترین مقام بانک مرکزی ضمن اشاره به روند متغیرهای پولی در سنوات گذشته خاطر نشان کرد: متغیرهای پولی که در آن زمان به طور بلندمدت در کانال ۲۰ درصد قرار داشت، به کانال ۴۰ درصد رسیده بود. بدین معناکه رشد نقدینگی و پایه پولی به کانال ۴۰ درصد وارد شده بود. به‌علاوه برخی متغیرها که متغیرهای پیش‌نگر بودند مانند تورم تولیدکننده حتی به بالای ۶۰ درصد رسیده بود. تورم مصرف کننده نیز در کانال ۴۰ درصد قرار گرفته بود.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳/ طلا و سکه ارزان شد
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
اعلام اسامی شعب بانکی فروش ارز اربعین
ارز اربعین در مجموع در سه هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه، هفتم مرداد تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می شود.
هزینه ارز اربعین امسال چقدر می‌شود؟
طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین امسال می توانند ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبادله می‌شود، دریافت کنند.
اختلاف قیمت طلا و ارز دولتی و آزاد چقدر است
اختلاف قیمت سکه دولتی و آزاد که از زمان عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا اهمیت پیدا کرده، بین پنج تا ۷.۵ درصد محاسبه می‌شود. ربع‌سکه دولتی در آخرین عرضه از سوی مرکز مبادله تقریبا ۹۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد فروخته شده و این عدد برای نیم‌سکه چیزی نزدیک یک میلیون و ۷۰۰ و برای سکه تمام حدود دو میلیون تومان به ثبت رسیده است.
معاملات شمش طلا از ۷ تن گذشت/ ادامه حراج سکه از هفته آینده
سخنگوی مرکز مبادله همچنین به موضوع حراج سکه در مرکز مبادله اشاره کرد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده مورخ هشتم مرداد ماه جلسات حراج سکه طلا طبق روال سابق برگزار می‌شود.
سی و نهمین جلسه حراج شمش طلا آغاز شد + جزئیات
متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانستند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز دوشنبه یکم مرداد ماه، در سی و نهمین حراج این مرکز شرکت کنند.
قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ + جدول
سوت واحد اندازه گیری جرم طلا بوده و یک گرم =۱۰۰۰ میلی‌گرم = ۱۰۰۰ سوت است، لذا هر سوت برابر است با یک هزارم گرم.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳/ افزایش قیمت‌ها
امروز قیمت دلار و طلا بالا رفت، قیمت سکه امامی به ۴۰,۵۵۰,۰۰۰ (چهل میلیون و پانصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.
 دریافت ارز اربعین  از طریق شعب ۷ بانک عامل/ روش خرید و مدارک مورد نیاز
فروش ارز اربعین امسال هم همانند سال گذشته به صورت دینار است و فروش آن از روز یکشنبه ۷ مرداد تا ۳ شهریور اجرایی می‌شود. سال گذشته عملیات فروش ارز اربعین با عاملیت ۶ بانک از ۱۰ مرداد آغاز و به مدت یک ماه اجرایی شد و یک میلیون نفر از زائران توانستند ارز خود را خریداری کنند.
یک پیش‌بینی جدید از قیمت دلار، طلا و سکه
روند قیمت در بازارهای مالی بعد از مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به طور پیوسته ریتم کاهشی داشت. این روند نزولی با شروع ایام سوگواری محرم تداوم یافت؛ در حالی که اخبار و رویدادهای نامساعد سیاسی نظیر ترور ترامپ و یا تشدید تنش در منطقه خاورمیانه نتوانست بازارهای مالی به‌ویژه قیمت دلار را افزایش دهد.
فوری؛ حراج سکه این هفته هم برگزار نمی‌شود
اصغر بالسینی با اشاره به حراج سکه از سوی مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: در هفته جاری حراج سکه در مرکز مبادله برگزار نمی‌شود اما هر دو جلسه حراج شمش به قوت خود باقی است که روز گذشته یک جلسه آن برگزار شد و ۲۲۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار، خریداری و معامله شد و جلسه بعدی (سی و نهم) نیز فردا دوم مرداد برگزار می‌شود.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳/ طلا ارزان شد
امروز قیمت سکه امامی به ۴۰,۳۰۰,۰۰۰ (چهل میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۳ درصدی داشته است. قیمت دلار اما روند افزایشی را دنبال کرده است.
تفاوت قیمت خرید و فروش طلا: رازهایی که طلافروشان نمی‌خواهند بدانید
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا طلایی را که امروز خریده‌اید، فردا با قیمتی کمتر از شما می‌خرند؛ حتی اگر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده باشد؟ تفاوت قیمت خرید و فروش طلا یکی از مسائلی است که بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران در بازار طلا با آن روبه‌رو می‌شوند.
میزان فروش سکه و شمش در مرکز مبادله / کدام سکه پرطرفدار است؟
بررسی معاملات شمش و سکه طلا در مرکز مبادله ایران نشان می‌دهد که از ۲۷دی ‌ماه سال گذشته که معاملات شمش طلا برای نخستین بار آغاز شد، تاکنون ۳۷حراج برای شمش طلا و ۱۵حراج برای معاملات سکه طلا برگزار شده است.
شرکت در حراج شمش طلا چقدر پول می خواهد؟
سی و نهمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، (سه‌شنبه دوم مردادماه) برگزار می‌شود و این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه یکم مرداد ماه، در سی و نهمین حراج این مرکز شرکت کنند.
قیمت سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت
قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در روز جاری نسبت به روز گذشته تغییر نداشت و ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد. نیم‌سکه و ربع سکه امروز نیز بدون تغییر نسبت به دیروز به ترتیب به ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
نحوه خرید انواع سکه از مرکز مبادله
اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله با اشاره به نحوه فرایند خرید سکه طلا از سوی این مرکز، گفت: فرایندی که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به متقاضیان حراج سکه تخصیص داده می‌شود به صورت روش حراج به اصطلاح «هلندی» است و افرادی که متقاضی دریافت سکه هستند باید از طریق سامانه market.ice.ir فرآیند احراز هویت، واریز وجه و ثبت سفارش را انجام دهند. براین اساس، متقاضیان باید در یک بازه زمانی سه ساعته (از زمان آغاز فرایند حراج) ثبت سفارش خود را از طریق سامانه مذکور، انجام دهند.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳
بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
حراج جدید شمش طلا کی برگزار می‌شود؟
سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ امروز یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۰ تیرماه، در سی و هشتمین حراج این مرکز شرکت کنند.
کارنامه شش‌ماهه حراج شش تن شمش طلا در مرکز مبادله
خرید شمش طلا از سوی چهار دسته از متقاضیان انجام شده است. دسته اول تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا که دارای پروانه کسب مجاز و معتبر هستند، شناخته می‌شوند. گروه دوم فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر به‌حساب می‌آیند. خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر سومین دسته از خریداران شمش طلا مرکز مبادله هستند و نهایتا بانک‌ها به‌شرط دریافت تاییدیه از سوی ‎بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توانستند در حراج شمش طلا اقدام به خرید کنند.
قیمت طلا کاهشی شد/ سکه در کانال ۴۰ میلیون تومان باقی ماند
در روز جاری بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی ۲ هزار و ۳۹۹ دلار است که نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه) ۶۴ دلار کاهش داشته است.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳/ دلار صعودی شد
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
زمان حراج جدید شمش طلا + شرایط
سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، فردا (یکشنبه، ۳۱ تیر ماه) برگزار خواهد شد.
طلا و سکه ارزان شد
هر قطعه سکه طرح قدیم امروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.
دلار در حال ثبت کاهش گسترده است
دلار نیوزیلند با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۰.۶۰۷۱ دلار آمریکا رسید، اما معاملات آتی نشان داد که بازار‌ها به شرط بندی خود در مورد کاهش سه مرحله ای نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزیلند در سال جاری پایبند هستند.
تاریخ دقیق حراج جدید شمش طلا اعلام شد
سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز شنبه 30 تیرماه، در سی و هشتمین حراج این مرکز شرکت کنند.
حکم شرعی معاملات طلای آب شده
به طور کلی، در مذهب اسلام خرید و فروش طلا به عنوان یک سرمایه گذاری یا کالای تجاری مجاز است. طلای آب شده نیز مانند سایر اشکال طلا، مشمول احکام شرعی مربوط به خرید و فروش طلا می شود.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت دلار نسبت به روز گذشته است.
طلا در مسیر شکستن رکورد!
مقامات ارشد فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات‌متحده با توجه به مسیر بهبود تورم و تعادل بهتر بازار کار به کاهش نرخ بهره، نزدیک‌تر است، اظهاراتی که زمینه را برای اولین کاهش هزینه‌های استقراض در ماه سپتامبر فراهم کرد.
افزایش قیمت سکه در بازار تهران/ طلای جهانی ۳۲ دلار افزایش یافت
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیرماه) در بازار طلای تهران با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (یکشنبه) در میانه کانال ۴۰ میلیون تومان ماند و بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی ۳۲ دلار افزایش یافت.
۵ کشور ارزان برای خرید طلا در سال
قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار در مالاوی ۶۳۴۶/۶۳ روپیه، در استرالیا ۶۳۴۷/۳۲ روپیه، در کلمبیا ۶۳۵۱/۷۳ روپیه و در اندونزی ۶۳۵۹/۴۷ روپیه است.
قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳
بازار امروز شاهد روند افزایشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
کدام سکه سود بیشتری دارد؟
به‌ویژه سکه بهار آزادی (طرح قدیم) که به دلیل کمتر بودن حباب قیمتی و نزدیک بودن به قیمت طلای جهانی، پیشنهاد می‌شود.
دلار به ۵ دلیل برگشت خورد
به عقیده معامله‌گران فنی وضعیت بلوکه در بازار ارز اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد. این دسته با اشاره به بلوکه نزدیک به ۲۰۰ تومانی دلار هرات معتقدند تا آخر برج این وضعیت موجب می‌شود تا کمتر کسی دست به خرید بزند. از منظر تکنیکال مرز مهم طلای آبشده در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد و اگر در بالای این نقطه تثبیت بدهد می‌تواند یک روند صعودی جدید شکل بگیرد،
یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت طلا
قیمت طلای جهانی که در ابتدای هفته با کمبود تقاضا مواجه بود، روند صعودی به خود گرفت و روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته یعنی بالای ۲۴۲۰ دلار رسید
چرا معامله طلا دست دوم ممنوع است؟
به گزارش بانک اول ؛ امکان تقلب و عدم ارائه فاکتور، ریسک خرید طلا دست دوم را بالا می‌برد. ارائه فاکتور غیرمعتبر نیز فروش طلا دست دوم را با چالش مواجه می‌کند. عیار پایین، کیفیت و جلای اندک و بهداشتی نبودن برخی دیگر از معایب طلا دست دوم است. بروز حساسیت پوستی و سرقتی بودن نیز از ریسک‌های خرید این نوع طلاست.
مرکز مبادله ارز و طلا چیست و چگونه در حراج سکه شرکت کنیم؟
در تالار اسکناس ارز انواع اسکناس ارزهایی مانند یورو، دلار، روبل، دینار، لیر، یوآن در یک بستر عرضه و تقاضا مورد معامله قرار می‌گیرند. این تالار با هدف تخصیص ارز به نیازهای قانونی افرادی که به دنبال ارز خدماتی هستند، ایجاد شده است
دلایل ریزش قیمت دلار را ببینید
قیمت هر دلار آمریکا که قبل از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تا مرز ۶۲هزار و۵۰۰تومان پیشروی کرده بود، پس از برگزاری انتخابات، رویه‌ای متفاوت در پیش گرفت و شروع به نزول کرد؛ به‌طوری که هفته قبل ابتدا قیمت هر دلار آمریکا وارد کانال ۵۹هزار و تومان و سپس در اواخر هفته قبل وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد. این، روند نزولی دیروز نیز ادامه یافت و ریزش دلار ابعاد تازه‌تری به ‌خود گرفت.
 قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
وداع با دلار ۶۰ هزار تومانی قطعی است؟ / شش لحظه مهم دلار در سال ۱۴۰۳
«ریزش دلار نزدیکه»؛ این پیام در یک کانال اعلام قیمت ارز با حدود ۵۵۰ هزار فالوور منتشر شده که ادمین آن ادعا دارد پیش‌بینی‌اش قطع به‌یقین امروز و فردا محقق خواهد شد. او به اعضا توصیه کرده اگر می‌خواهند ضرر نکنند، زودتر بفروشند.
دلار ارزان شد/ قیمت دلار در مرز حساس قرار گرفت
روند نزولی قیمت این اسکناس بیش از یک هفته است که ادامه دارد و طی مدت اخیر، اسکناس دلار نزدیک به چهار هزار تومان ارزان شده است. معامله‌گران، ماندگاری دلار در منطقه فعلی را پرچالش می‌دانند. قیمت دلار در شروع معاملات روز شنبه ۲۳ تیر با کاهش ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد. اسکناس دلار در آخرین معامله روز شنبه در نیمه بالایی کانال هفتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.
برای پس انداز چه سکه‌ای بخریم؟ ۵ فاکتور مهم
قیمت سکه اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که باید برای خرید سکه در نظر داشته باشید. ابتدا پیش از سرمایه گذاری قیمت یک نوع سکه را در طول چند سال اخیر را بررسی کنید. با این کار متوجه شوید که کدام سکه در طولانی مدت سود بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر نیاز به سرمایه گذاری بلند مدت دارید، باید از سکه‌ای که می‌خرید توقع داشته باشید که به طور متوسط هر سال ۱.۵ تا ۲ برابر میزان سرمایه شما را افزایش دهد.
رشد دینار؛ هر ۱۰۰۰ دینار عراق به ۴۵ هزار تومان رسید
با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی (ع)، بانک مرکزی دستورالعمل «ترتیبات تأمین و عرضه ارز دینار به زائرین اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۳» را به هفت بانک عامل ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، ملت، پست بانک، پارسیان و سپه ابلاغ کرد.
سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار ۵۷ هزاری شد
هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 365 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 36 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون تومان است.