یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + جزییات

06 اردیبهشت 1403
زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + جزییات

بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.

به گزارش  بانک اول ، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران درحالی بناست هفته آینده برگزار شود که طی 20 حراج حضوری شمش طلا در این مرکز و طی 3 ماه حجم معاملات طلا از مرز 2,7 تن گذشت.

 حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

 بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ 9 بهمن ماه 1402، بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز یک‌شنبه 9 اردیبهشت سال 1403 برگزار می‌شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز شنبه هشتم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

اخبار مرتبط
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها