چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

تکلیف قیمت طلا امروز مشخص می شود !

12 اردیبهشت 1403
تکلیف قیمت طلا امروز مشخص می شود !

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود.

به گزارش بانک اول انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

قیمت طلا در معاملات امروز وارد کانال 2200 دلاری شد که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.

از طرفی ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 37 دلار کاهش به 2284 دلار رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.

نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.

روز سه‌شنبه، هیئت کنفرانس ایالات متحده اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده آن در ماه آوریل به ۹۷ کاهش یافته است که به شدت نسبت به بازبینی شده در ماه مارس 103.1 کاهش یافته است. این داده ها ضعیف تر از حد انتظار بود، زیرا اقتصاددانان افزایش تا 104 را پیش بینی کردند.

این سومین ماه متوالی است که این احساسات ناامید شده است.

بازار طلا همچنان شاهد فشار فنی فروش است زیرا معامله گران بر افزایش انتظارات فدرال رزرو تمرکز می کنند که سیاست های پولی محدود کننده خود را تا تابستان حفظ کند.

به گفته برخی تحلیلگران، قیمت طلا در آستانه آزمایش سطح حمایت بحرانی قرار دارد. برخی از تحلیلگران گفته اند که طلا باید در پایان ماه بالای 2300 دلار بماند. افت پایین نشان دهنده ضعف بیشتر در آینده است.

اخبار مرتبط
اما با اعلام اخبار حادثه بالگرد رییس جمهوری که منجر به شهادت ایشان و هیات همراه شد، دلال ها و برخی افراد معلوم‌الحال سعی در ماهیگیری از آب گل‌الود داشتند، انها با ایجاد التهاب در بازار ارز باعث شدند قیمت دلار از 56 هزار تومان طی چند ساعت به بالای 60 هزار تومان برود.
، بازار امروز شاهد افت قیمت طلا، سکه و دلار در مقایسه با روز گذشته است.
این روز‌ها عده زیادی از مردم بخشی از سرمایه خود را به طلای دست دوم تبدیل می‌کنند. اجرت پایین‌تر و نوسانات قیمت کمتر نسبت به دلار و دیگر کالا‌ها از جمله دلایل محبوبیت خرید طلای دست دوم به حساب می‌آید.
بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاصیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها