ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در مجلس

24 خرداد 1401
 احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در مجلس

به گزارش بانک اول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمال رد لایحه حذف 4 صفر از پول ملی در این کمیسیون وجود دارد.

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف 4 صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون 3 جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است.

او ادامه داد: فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف 4 صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست، زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف 4 صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: حذف 4 صفر در شرایط کنونی هیچ تأثیری در بحث تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن قیمت ارز ندارد و لایحه دولت تنها می‌خواهد یک کار ظاهری و تشریفاتی را انجام دهد.

حضرتی با بیان اینکه من با اصل موضوع حذف 4 صفر موافقم، اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم، گفت: اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال 99 به سختی بسته می‌شود، همچنین ما در مسائل مختلف اشکالاتی داریم، البته با همت ما و قدرت مردم این مسائل در مسیر حل شدن است، اما تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد کشور را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها