جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

شرط بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان

24 خرداد 1401
شرط بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان

به گزارش بانک اول به نقل از بانک مرکزی این بانک در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره 90/262713 مورخ 1390.11.5 موضوع ابلاغ سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور مصوب جلسه مورخ بیستم دیماه سال 1390 شورای پول و اعتبار، بدینوسیله به استحضار می‌رساند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید در کشور و در پاسخ به درخواست‌های فراوان واصله در این رابطه، پیشنهاد اصلاح تبصره (3) ذیل ماده (17) فصل چهارم ضوابط یاد شده را به شورای محترم پول و اعتبار تسلیم نمود که نهایتاً در یک‌هزار و دویست و هشتاد و هشـتمین جلسـه مورخ 1398.11.15 آن شورا به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت: «در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به/برای اشخاص حقوقی و حقیقی که حسب «قانون مالیات‌های مستقیم» مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند، اخذ صورت‌های مالی الزامی است. پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بیش از ٥٠ میلیارد ریال /به برای اشخاص حقیقی و حقوقی در هر بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی و در هر سال شمسی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.»

 

در پایان ضمن تأکید بر این که مصوبه مذکور نافی الزامات و تکالیف مربوط مقـرر در « آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی» و همچنین «بند (ه) بخش (ج) سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکـود» نیست، خواهشمند است دسـتور فرمایند مراتب بـا لحاظ مفـاد بخشنامه شماره ١٤٩١٥٣/٩٦ مـورخ 1396.5.16 به تمـامی واحدهای ذیربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها