شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان ابلاغ شد

24 خرداد 1401
آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان ابلاغ شد

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را تصویب کرد.

بر این اساس، به منظور تسهیل در تامین مسکن بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و تامین اجتماعی از محل منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت الگوی مصرف مسکن پرداخت می شود.

سقف فردی تسهیلات پرداختی در کلان‌شهرها ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها و روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ تسهیلات مذکور در شهر تهران ۹ درصد، مراکز استان‌ها هفت درصد و سایر مناطق شهری و روستایی چهار درصد تعیین می‌شود.

گفتنی است، بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی برای دریافت تسهیلات مذکور باید طی (۱۰) سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده ننموده باشند. سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از سی میلیون ریال در ماه، از دیگر شرایط اخذ این تسهیلات است.

لازم به ذکرست، افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند. ضمنا تسهیلات مزبور صرفاً برای واحدهای کمتر از (۱۵) سال ساخت قابل پرداخت بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن (۱۰) سال تعیین می‌شود.

همچنین، صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی موظفند بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به بازنشستگان معرفی شده را تا تسویه کامل تضمین نمایند و ظرف یک ماه بعد از ارسال اطلاعات اعلامی بانک مسکن نسبت به کسر اقساط ماهانه تسهیلات یادشده از مستمریِ دریافت‌کنندگان تسهیلات، اقدام و حداکثر تا ده روز از تاریخ پرداخت مستمری‌های ایشان به حساب بانک مسکن کارسازی کنند.

 

 

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها