شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

ده تکنولوژی برتر که تا سال 2025 اقتصاد دنیا را دگرگون خواهند کرد!

24 خرداد 1401
ده تکنولوژی برتر که تا سال 2025 اقتصاد دنیا را دگرگون خواهند کرد!

 

به گزارش بانک اول در واقع این ده فناوری  منجر به انقلاب چهارم صنعتی می شود ، نمیتوان هر فناوری در حال ظهور را باعث تغییری در فضای کسب و کار یا اجتماعی نام برد - اما برخی از آنها واقعاً پتانسیل برهم زدن وضعیت موجود ، تغییر روش زندگی و کار مردم را دارند.

ده تکنولوژی برتر که تا سال 2025 اقتصاد دنیا را دگرگون خواهند کرد!

 

1- اینترنت موبایل 

با تسلط بر اتصال به اینترنت با دستگاه های تلفن همراه ، رابط ها ، الگوها ، حسگرها و برنامه ها تکامل می یابند. تا سال 2025 ، 4.3 میلیارد نفر دیگر به اتصال تلفن همراه دسترسی خواهند داشت.

 

2- هوش مصنوعی 

یادگیری ماشینی و رابط های کاربری مانند فن آوری گفتار و تشخیص حرکت برای افزایش بهره وری یا از بین بردن کلی کار دانش ، پیشرفت خواهند کرد.

 

3- واقعیت مجازی

واقعیت مجازی تا سال 2025 به یک بازار 80 میلیارد دلاری تبدیل میشود – که در حال حاضر حدود 7 میلیارد دلار است.

 

4- تکنولوژی ابری

با بهبود امنیت سایبری ، تقریباً همه سرویس های فناوری اطلاعات و برنامه های وب می توانند از طریق فضای ابری با شرکت های بیشتری با استفاده از ابر عمومی ارائه شوند.

 

5- اینترنت اشیاء

در حال حاضر بیش از 9 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل هستند - تخمین زده می شود این تعداد در دهه آینده بین 50 تا 1 تریلیون رشد کند. سازمان ها با نظارت و امنیت محصولات ، سیستم ها ، دستگاه ها و حتی مردم روبرو خواهند شد.

 

6- روبات های پیشرفته 

پیشرفت در هوش مصنوعی ، بینایی ماشین ، سنسورها ، موتورها ، هیدرولیک و مواد، نحوه تحویل محصولات و خدمات را تغییر می دهد. همچنین افزایش استعدادهای فنی در ساخت ، بهره برداری و نگهداری روبات های پیشرفته رخ خواهد داد.

 

7. فناوری بیومتریک

72 درصد شرکت ها قصد دارند رمزهای عبور سنتی خود را تا سال 2025 کنار بگذارند. این امر باعث ایجاد خدمات جدید مجوز برای شناسایی چهره ، صدا ، چشم ، دست و امضا می شود.

 

8- طراحی سه بعدی

چاپ سه بعدی می تواند سطح بی سابقه ای از سفارشی سازی انبوه را امکان پذیر کند و هزینه های زنجیره های تأمین را که تأثیر اقتصادی را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

 

9-ژنومیک 

فناوری مهندسی ژنتیک با سرعت بیشتری در پردازش رایانه رشد خواهد کرد. فناوری های تعیین توالی DNA و تجزیه و تحلیل پیشرفته باعث بهبود تولیدات کشاورزی ، کاهش اعتماد به سوخت های فسیلی و افزایش امید به زندگی در انسان می شوند.

 

10- بلاکچین

بلاکچین بیشتر در زمینه ارز مجازی بیت کوین شناخته می شود ، اما گزارش اخیر 64 مورد استفاده مختلف از بلاکچین را در بین 200 شرکت نشان داده است. قراردادهای ساده و مطمئن باعث استفاده تجاری خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها