شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین وضعیت ساماندهی ۶ موسسه مالی غیر مجاز + جدول

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت ساماندهی ۶ موسسه مالی غیر مجاز + جدول

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم سامان دهی موسسات مالی و اعتباری که بنا بر اعلام بانک مرکزی تعدادی از آنها به صورت  غیر مجاز در فضای پولی و بانکی کشور فعالیت کرده اند، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

بر این اساس تا کنون کلیه سپرده گذاران تعاونی میزان، پس از انحلال در سال 94 توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف شده‌اند و در تعاونی ثامن الحج 26 شعبه منحل نشده به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به این ترتیب در این موسسه 99 درصد از حسابها و 75 درصد از کل سپرده‌های مشتریان تعیین تکلیف شده است.

گزارش مرکز پژوهشهای مجلس حکایت از آن دارد که در موسسه افضل توس بانک مرکزی اقدامات لازم را به منظور توقیف اموال و تعقیب کیفری مدیران تعاونی انجام داده است.

در موسسه فرشتگان نیز بعد از انتقال کلیه داراییها و بدهی‌ها به موسسه کاسپین و قصور هیئت مدیره وقت در مهلت قانونی مقرر، عزل و تعقیب قانونی متخلفان را در پی داشته است.

وضعیت هریک از موسسات 6 گانه در جداول زیر که از سوی مرکز پژوهشهای مجلس تدوین  شده، قابل مشاهده است.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا به آبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام چند سوال ساده دارم 1_سرمایه اصلی و در حقیقت تنها سرمایه موسسات و بانکها پول مردم است چطور شده و در هیچ مرحله ای از اداره ،انحلال و مدیریت قبل و بعد از انحلال سپرده گذاران را دخالت نداده اند و تنها ما هستیم که ضرر کرده ایم.آیا چنانکه بانک مرکزی ادعا میکند سو مدیریت مدیران موجب تصمیم بانک مرکزی به انحلال شده چرا از جیب مردم باید خسارات احتمالی داده شود ??!!!

علیرضا ناصر دلشاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا فقط این شش موسسه نیسنت موسسه ثامن را زودتر وضعیتش روشن شود چون 8 ماه استدولتقول داده ولی خبذی نیست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات