جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

این کارها باعث کشته شدن سلول های مغزتان می شود

24 خرداد 1401
این کارها باعث کشته شدن سلول های مغزتان می شود

به گزارش بانک اول مغز مجموعه بسیار زیادی از سلول های عصبی می باشد که اطلاعاتی را از کل بدن دریافت کرده، آنها را تفسیر می کند و فرمان هایی را برای اعضای بدن می رساند. سلول های مغز وظایف و قابلیت های متعددی از جمله حافظه، تخیل، فکر کردن و... را دارند. در مجموع شما آن چیزی هستید که مغزتان است.

سلول های مغز تکثیر نشده و به آن ها اضافه نمی شود و این موضوع باعث خاص تر شدن و مهم تر شدن آن ها می شود. کم شدن یا آسیب دیدن آنها می تواند برخی از مشکلات مربوط به اعصاب و روان را ایجاد کند.

در ادامه  15 کاری که می تواند باعث آسیب دیدن سلول های مغزتان شود را برای شما خواهیم گفت. البته باید توجه داشته باشید که این موارد به طور کامل اثبات نشده و تحقیقات بیشتری برای آن ها لازم است.

 

1. اسنیف کردن رنگ

2. کوکائین

3. استرس خیلی زیاد

4. ضربه مغزی

5. تفکر منفی به شکل مزمن

6. خوردن غذا های ناسالم

7. نوشیدن الکل

8. مصرف اکستازی

9. کم آبی

10. مصرف شیشه

11. کوفتگی

12. سکته های سنگین

13. دوری از ورزش

14. محرومیت حسی

15. بیش از حد خوردن آب

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها