شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

رابطه عجیب میزان درآمد و سرعت پیری

04 اردیبهشت 1403
رابطه عجیب میزان درآمد و سرعت پیری

محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

به گزارش بانم اول بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

محققان بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدند افرادی که درآمد کمتری نسبت به دیگران داشتند، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز آنها بیشتر نمایانگر بود، این ماده کار هماهنگی بین دو کره مغز را انجام می‌دهد و در انتقال اطلاعات از قشر مغز به سایر قسمت‌های سیستم عصبی نقش دارد.

وضعیت اجزای مغز مسئول سیستم عصبی، در افراد کم‌درآمد، مانند تراکم نورون‌ها، میدان‌ها و غلظت آهن نیز شاخص‌های نسبتاً ضعیفی را نشان می‌دهد.

نتایج این تحقیق به اثبات وجود ارتباط بین عوامل اجتماعی و اقتصادی و حفظ قدرت ادراکی در مرحله پیری کمک کرد.
اخبار مرتبط
اشعه فرابنفش می تواند خطر جدی برای ابتلا به سرطان پوست باشد و در چنین روزهایی که شاهد اوج گیری گرمای هوا هستیم، باید بیشتر مراقب پوست خودمان باشیم. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، سیاستی که باید در این زمینه اعمال شود کاهش مواجهه با نور خورشید است. تابش اشعه فرابنفش در ساعات صبح تا بعد از ظهر شنبه و یک‌شنبه به اوج خود می‌رسد و بنابراین بهتر است مردم در این ساعات از قرار گرفتن زیر نور خورشید پرهیز کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم درباره تب دنگی معتقد است کشور باید آمادگی مقابله با این تب را داشته باشد تا مانند بحران کرونا، غافلگیر نشویم. دکتر حسین‌علی شهریاری در کافه خبر اعلام کرد در حال حاضر در تهران، تب دنگی رویت شده ولی بیمار، ظاهرا در سفر به این بیماری مبتلا شده است. نماینده زاهدان در مجلس می‌گوید یکی از نگرانی‌های بزرگ درباره شیوع تب دنگی، زائرانی است که به عراق می‌روند و احتمالا با آلودگی به کشور بازخواهند گشت.
این راه حل‌های ساده را برای کمک به سلامت چشم، مغز و دست‌هایتان هنگام استفاده از تلفن همراه استفاده کنید.
مصرف برخی از انواع سبزیجات می‌تواند ما را در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها ایمن کند، در ادامه به تعدادی از آن‌ها نیز اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها