ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

رمز دوم پویا تمامی بانک‌ها

24 خرداد 1401
رمز دوم پویا تمامی بانک‌ها

اپلیکیشن‌های رمز دوم پویای تمام بانک ها

 

جهت راهنمای فعال سازی رمز پویا از طریق پیامک ، اپلیکیشن و کد ussd تمامی بانکها روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک راهنمای رمز پویا از طریق پیامک کد ussd و رهنمای نصب اپلیکیشن 


رمز دوم پویا بانک اقتصاد نوین / اپلیکیشن رمزساز ارس


رمز دوم پویا بانک انصار / اپلیکیشن رمزساز ارس


بانک ایران زمین / اپلیکیشن رمزساز بانک ایران‌زمین

 

رمز دوم پویا بانک آینده / اپلیکیشن رمز یک‌بار مصرف ریما


رمز دوم پویا بانک پارسیان / اپلیکیشن پارسیان من

 

رمز دوم پویا بانک پاسارگاد / همراه بانک پاسارگاد

 

رمز دوم پویا پست بانک ایران / برنامک رمزساز


رمز دوم پویا بانک تجارت / اپلیکیشن تولید رمز یک‌بار مصرف همراز

رمز دوم پویا بانک توسعه تعاون / همراه‌بانک توسعه تعاون

 

رمز دوم پویا بانک حکمت ایرانیان / اپلیکیشن ارس


رمز دوم پویا بانک خاورمیانه / اپلیکیشن رمز پویای خاورمیانه


رمز دوم پویا بانک دی / اپلیکیشن ارس


رمز دوم پویا بانک رفاه کارگران / اپلیکیشن رمزساز رفاه


رمز دوم پویا بانک سامان / اپلیکیشن رمزینه


رمز دوم پویا بانک سپه / اپلیکیشن رمزساز سپه

رمز دوم پویا بانک سرمایه / برنامک رمزساز سرمایه


رمز دوم پویا بانک سینا / اپلیکیشن رمزساز بانک سینا


رمز دوم پویا بانک شهر / اپلیکیشن رمز نت


رمز دوم پویا بانک صادرات ایران / اپلیکیشن ریما


رمز دوم پویا بانک صنعت و معدن / برنامک رمزساز صنعت و معدن


رمز دوم پویا بانک قوامین / نرم‌افزار جی‌بی رمز


رمز دوم پویا بانک قرض الحسنه رسالت / موبایل‌بانک قرض الحسنه رسالت


رمز دوم پویا بانک قرض الحسنه مهر ایران / اپلیکیشن رمزساز ارس


رمز دوم پویا بانک کشاورزی / اپلیکیشن ریما


رمز دوم پویا بانک گردشگری / موبایل‌بانک گردشگری


بانک مسکن / نرم‌افزار رمزنما


رمز دوم پویا بانک ملت / اپلیکیشن رمزنگار

 

رمز دوم پویا بانک ملی / اپلیکیشن ۶۰

رمز دوم پویا موسسه اعتباری توسعه / اپلیکیشن تولید رمز یک‌بار مصرف توسعه


رمز دوم پویا موسسه اعتباری کوثر / همراه‌بانک موسسه اعتباری کوثر


رمز دوم پویا موسسه اعتباری ملل / سامانه پویانگار ملل (فام)


رمز دوم پویا موسسه اعتباری نور / اپلیکیشن ریما

 

جهت توضیحات کامل فعال سازی رمز پویا از طریق پیامک  نصب اپلیکیشن و سایر روشها در  تمامی بانکها به لینک زیر مراجعه کنید:

راهنمای فعال سازی رمز پویا از طریق پیامک ، اپلیکیشن و کد ussd تمامی بانکها

راهنمای گام به گام برای فعال‌سازی رمز پویا

به گزارش بانک اول، بانک مرکزی اعلام کرده که از اول دیماه امسال، هیچ یک از مشتریان بانکی برای پرداخت‌های اینترنتی یا بدون کارت خود، اجازه استفاده از رمزهای ایستا یا ثابت را نخواهند داشت. بر این اساس، تمامی مشترکان نظام بانکی باید ظرف مدت زمان باقیمانده تا ۳۰ آذرماه ۹۸، به دستگاههای خودپرداز هر یک از بانکهای عامل خود مراجعه کرده و دریافت رمز پویا برای کارتهای خود را به بانک اعلام نمایند.

در این میان، اگرچه بسیاری از مشترکان نظام بانکی به جهت نوع تعاملات و تراکنش‌های بانکی خود، ممکن است چندین کارت از بانکهای متعدد داشته باشند، اما تجربه نشان داده که پرداخت‌های اینترنتی خود را تنها با یک یا حداکثر دو کارت خود انجام می‌دهند؛ بنابراین لازم است برای این کارتها، رمز دوم پویا را فعال کنند.

در این گزارش تلاش شده تا گام به گام، روش‌های فعال‌سازی رمزهای پویا برای کارتهای بانکی تشریح شود:

گام به گام مراحل فعال سازی رمز پویا در کارتهای بانکی

۱- به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز یا پایانه غیرنقد بانکی مراجعه کنید.

۲- کارت بانکی خود را وارد کرده، رمز اول کارت خود را بزنید و بر روی گزینه تغییر رمز کلیک کنید.

۳- در بخش تغییر رمز، سپس گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب نمایید. در این حالت دو زیربخش پیش روی شما نمایش داده می‌شود که اعم از «گزینه فعال سازی رمز پویا» و « گزینه فعالسازی سامانه رمزنگار نسخه پیامکی» است.

۴- شماره تلفن همراه خود را وارد نموده و منتظر دریافت پیامک فعال سازی رمز پویا باشید.

۵- اگر شماره تلفن همراه شما با آنچه که در روز افتتاح حساب در شعبه مربوطه، به عنوان شماره همراه مشترک به ثبت رسیده، همخوانی نداشته باشد، باید به نزدیکترین شعبه بانکی خود مراجعه کنید.

اجباری به نصب اپلیکیشن ندارید،می توانید  فقط سامانه پیامکی را فعال نمایید

نکاتی که باید برای دریافت رمز پویای خود به آن توجه کنید:

۱- برای فعال سازی رمز پویا، هیچ اجباری به نصب اپلیکیشن ها در نظام بانکی وجود ندارد.

۲- آن دسته از مشترکانی که نسبت به نصب اپلیکیشن های متفاوت کارتهای بانکی خود با مشکل مواجه هستند، حتما می‌توانند به جای نصب اپلیکیشن، گزینه «فعالسازی رمزنگار نسخه پیامکی» را در مراحل اولیه مراجعه خود به دستگاههای خودپرداز فعال کنند.

۳- بانکها مکلف به فعال سازی رمز پویا از طریق اس ام اس، برای تمامی مشترکان نظام بانکی و متقاضیانی که قادر به استفاده از اپلیکیشن نیستند، بوده و اجازه اجبار مشتریان به نصب اپلیکیشن را به جای سامانه پیامکی ندارند.

۴- افرادی که گوشی‌های هوشمند در اختیار ندارند، می‌توانند برای دریافت رمز پویا یا یکبار مصرف خود، سامانه پیامکی را فعال کنند.

۵- دریافت و ارسال پیامک برای دریافت رمز پویا، هیچگونه هزینه‌ای از مشتریان نظام بانکی دریافت نشده و بر روی قبوض موبایل آنها نیز محاسبه نمی‌شود، بلکه به دستور بانک مرکزی و بنا به گفته محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی، بانکها مکلف به پرداخت این هزینه از محل ایمن سازی سیستم‌های خود هستند و اجازه اخذ هزینه از مشتریان نظام بانکی را برای دریافت رمز پویا در قالب پیامک ندارند.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی در دریافت رمز پویا

۱- پس از نصب نرم‌افزار مربوط به هر یک از بانکهای مورد نظر دارنده کارت بانکی، بر روی تلفن همراه، اطلاعات درخواستی شامل شماره موبایل ارایه شده به بانک، کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید.

۲- پس از تکمیل اطلاعات، دکمه تائید را بزنید تا کد ثبت نام نرم افزار به شماره موبایل شما ارسال گردد.

۳- کد ثبت نام نرم افزار را وارد نموده و نحوه ورود به نرم افزار را تعیین نمایید. در صورتیکه نوع نحوه ورود به برنامه رمز ثابت انتخاب گردد، می بایست رمز عبور مورد نظر را نیز تعیین کنید.

۴- رمز ورود به برنامه را که در مرحله قبل انتخاب کرده اید، وارد و دکمه «تائید» را بزنید.

۵- پس از تکمیل ثبت نام در نرم افزار مربوطه، می بایست اقدام به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف نموده و گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.

۶- در صفحه فعال سازی رمز دوم کارت، آیکون اسکن بارکد را انتخاب نمایید و کد مربوطه را اسکن نمایید. کد دیگری برای شما پیامک می شود، در بخش کد فعال سازی آن وارد نمایید. توجه کنید که کد پیامک شده دارای محدودیت های زمانی است.

۷- پس از انتخاب گزینه تائید رمز ورود به برنامه را وارد کرده و تا فعال سازی رمز دوم کارت انجام گردد.

۸- جهت اخذ رمز دوم به بخش رمز دوم پویا مراجعه کنید و رمزی با اعتبار یک دقیقه ای اخذ کنید.

 

آغاز فعالیت سامانه هریم و ارسال پیامکی رمز دوم پویا از ۱۵ دی ماه

یک کارشناس بانکی گفت: طرح رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه اجرایی می‌شود اما با مهلت ویژه فعالیت سامانه هریم برای ارسال پیامکی رمز پویا از ۱۵ دی ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش بانک اول محمد صادقی با اشاره به  برنامه اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف گفت: کلاهبرداری‌های آنلاین از جمله فیشینگ با توجه به عدم رعایت نکات امنیتی اطلاعات کارت در خریدهای اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته و در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت و مدیریت و کاهش کلاهبرداری‌های آنلاین مبتنی بر برداشت غیر مجاز بانک مرکزی پروژه رمز دوم پویا را در دستور کار قرار داد و الزاماتی را از سال گذشته به بانک‌ها ابلاغ کرد تا زیرساخت‌های لازم برای مشتریان تامین شود؛ این طرح قرار است از ابتدای دی ماه برای تمامی تراکنش‌های بانکی بدون حضور کارت از جمله خرید اینترنتی، کارت به کارت، پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام شود و مشتریان لازم است تا هر چه سریعتر نسبت به فعالسازی رمز دوم پویای خود از طریق اپلکیشن یا پیامک  اقدام کنند تا از تاریخ اجرای طرح با مشکلی مواجه نشوند.

معاون فناوری‌ اطلاعات بانک اقتصاد نوین ادامه داد: با توجه به این که بانک وظیفه دارد امنیت مشتریان را تامین کند و طرح رمز دوم پویا اقدامی برای افزایش امنیت مشتریان به شمار می‌رود، بانک مرکزی تاکید داشته تا رمز دوم یکبار مصرف به صورت کاملا رایگان ارائه شود و فعالسازی این خدمت هیچ کارمزدی برای مشتریان حتی به صورت پیامکی ندارد و امیدواریم با اجرای این طرح و رعایت نکات لازم توسط مشتریان، امنیت مشتریان در عملیات‌های بدون حضور کارت افزایش یابد که می‌تواند برای رفع دغدغه‌ها بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت کمک کند.

رمز دوم پویا از کی اجباری می‌شود؟

به گزارش بانک اول، با وجود اینکه بانک مرکزی آخرین فرصت برای اجرای اجباری طرح رمز دوم پویا را ابتدای دی‌ماه اعلام کرده، برخی بانک‌ها زمان‌های دیگری از جمله ۱۵ دی‌ماه را برای راه‌اندازی این سرویس به مشتریان خود اعلام می‌کنند.

طرح رمز دوم پویا از حدود یک سال پیش مطرح شد و قرار بود که از ابتدای خردادماه امسال اجرایی شود، اما برخی مشکلات پیش‌آمده و ضرورت اجرای این طرح بر هر دو بستر اپلیکیشن و پیامک، سبب شد تا اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا به تعویق افتاد.

بر این اساس بانک مرکزی و بانک‌ها با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این طرح، تلاش کردند تا رمز دوم پویا را به صورت اجباری از ابتدای دی‌ماه سال جاری مورد استفاده قرار دهند.

البته برخی بانک‌ها این طرح را پیش از زمان اعلام شده توسط بانک مرکزی اجرایی کردند که بانک مرکزی نیز در این باره تاکید کرد زمان اعلام شده آخرین فرصت اجرای این طرح است و هربانکی که پیش از آن این طرح را اجرایی سازد نه تنها بانک مرکزی با آن مشکلی ندارد بلکه از آن استقبال هم می‌کند.

روز گذشته نیز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای  بار دیگر بر اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال جاری تاکید کرد.

حال آنکه برخی بانک‌ها امروز با ارسال پیامک به مشتریان خود، اجباری شدن این طرح را از نیمه دی‌ماه اعلام کرده‌اند که در این زمینه پیگیری‌ها از بانک مرکزی حاکی از آن است که این بانک‌ها از بانک مرکزی تذکر گرفته‌اند.

البته گفته می‌شود که همکاری‌های لازم از سوی بانک مرکزی با این بانک‌ها انجام می‌شود تا بتوان طرح رمز دوم پویا را در حداقل زمان ممکن اجرایی کرد.

برخی بانک‌ها پیش از ابتدای دی‌ماه استفاده از رمز دوم پویا را اجباری می‌کنند، اما این احتمال وجود دارد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف در برخی بانک‌ها نیز با کمی تاخیر انجام شود؛ هرچند که بانک مرکزی به دنبال این است که بتواند این طرح را در تمامی بانک‌ها از ابتدای دی‌ماه اجرا کند.

بنابراین به نظر می‌رسد که اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا نه تنها در یک بازه زمانی انجام می‌گیرد که ممکن است برخی بانک‌ها پس از ابتدای دی‌ماه این کار را انجام دهند.

هشدار درگاه ramzepooya.com جعلی است/ هموطنان نسبت به دریافت پیامک‌های جعلی مراقب باشند


ب

انک اول - در پی اقدام مشتریان بانکی برای اخذ رمز پویا، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع می‌رساند هموطنان عزیز نسبت به دریافت پیامک‌های جعلی مراقب باشند.


به گزارش بانک اول در همین زمینه به آگاهی می‌رساند درگاه ramzepooya.com جعلی می‌باشد و لازم است مردم به پیامک‌ها و لینک مندرج در آنها توجه کنند.

سایت بانک مرکزی cbi.ir می‌باشد و هرگونه لینک در پیامک‌ها که مشتری را به صفحات ساختگی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها هدایت کند، فیشینگ به‌همراه دارد. لذا توجه به نشانی سایت هر بانک و مراجعه مستقیم به آن ضروری می‌باشد.

توصیه می‌شود مشتریان محترم شبکه بانکی به سایت بانک خود و یا شعبه مربوطه مراجعه و اخبار و اطلاعات رمز پویا را صرفا از سایت این بانک یا بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت نموده و از ارایه اطلاعات کارت خود برای فعال‌سازی رمز پویا جدا خودداری نمایند.

در پایان به اطلاع می‌رساند هیچ‌گونه فعال‌سازی رمز پویا در سایت بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

 

دریافت رمز پویا نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی ندارد

 

بانک اول - روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.


به گزارش بانک اول، روابط عمومی بانک مرکزی دومین اطلاعیه درباره رمز پویا را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:‌

۱- روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع مشتریان شبکه بانکی می‌رساند بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.

۲- از آنجاییکه انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه، صرفا با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، لطفا هموطنان عزیز به‌منظور پویاسازی رمز دوم کارت بانکی و تایید شماره تلفن همراه، به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنند.

۳- در راستای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های مرتبط در فضای مجازی لازم است مشتریان از ارائه هرگونه اطلاعات کارت خود تحت عناوین فریبنده پویاسازی رمز دوم، خودداری نموده و برای دریافت اطلاعات بیشتر به شعب، سایت رسمی یا مراکز تماس بانک خود مراجعه کنند.

۴- هیچگونه فعال‌سازی رمز پویا در سایت بانک مرکزی انجام نمی‌شود، لذا هموطنان عزیز نسبت به پیامک‌های جعلی هوشیار باشند.

۵- لازم به یادآوری است نشانی سایت بانک مرکزی cbi.ir می‌باشد و توجه دقیق به این دامنه ضروری است.


اخبار مرتبط
معاون فناوری­های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه به تدریج چک دیجیتال جای خود را در بین مردم پیدا خواهد کرد گفت: با حذف فیزیک چک طی سه سال آینده همه چک­ها الکترونیکی خواهند شد.
دریافت رمز پویا به صورت غیر حضوری با کد دستوری
بانک اول -.الزام ثبت خودکار و غیردستی پیامک رمز پویا ؛این دستور قضایی جدید را پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران صادر کرده و از چند روز آینده قرار است در برنامک‌های پرداخت و زیرساخت‌های شرکت‌های پرداخت اجرا شود همچنین .کارت‌های هدیه پس از ۵ روز فعال خواهند شد و دارنده کارت بعد از آن اجازه تراکنش خواهد داشت
بانک اول - فعال کردن رمز پویای بانک ملی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک تجارت فعالسازی بدون نیاز به نصب برنامه و مراجعه به بانک با کد دستوری #88*788* رو هم ارائه کرده. تا چند روز پیش نیاز بود یک بار به خودپرداز مراجعه بشه که الان اون رو هم دیگه نیازی نیست.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها