ﺳﻪشنبه, 29 اسفند 1402 2024,March

۵ محدودیت معاملات گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک های مسکن و ملی

24 خرداد 1401
۵ محدودیت معاملات گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن بانک های مسکن و ملی

به گزارش بانک اول، ناظر بازار فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته «چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۹۸» با صدور یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد: با توجه به مصوبه ۲۸ مهر ماه ۹۴ شورای پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن اعمال می‌شود.

بر اساس این گزارش، محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در تمامی نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت ۴ ماه است و محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط چهار ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس باقی مانده، اعمال نمی‌شود. به همین دلیل در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی «تسه ۹۶۱۱ و تسه ۹۶۱۲، تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲» مشمول محدودیت مذکور نیست.

همچنین در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۱۶۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است و متقاضیان خرید باید محدودیت های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند و تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال تمامی معاملات و حذف سفارش‌های ثبت شده و ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود.

افزون بر این، اعتبار تمامی اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس است. متقاضیان برای اطلاع از سایر جزئیات می‌توانند به اطلاعیه‌های این شرکت مندرج در سایت رسمی فرابورس به نشانی www.ifb.ir مراجعه کنند.

وضعیت حق تقدم تسهیلات مسکن بانک ملی

از سویی دیگر، در بخش دوم اطلاعیه مدیر عملیات بازار فرابورس در خصوص نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی آمده که اعتبار تمامی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی «تملی» برای نقل و انتقال «خرید و فروش» در بازار فرابورس از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۲ سال تقویمی است.

در همین حال، اعتبار تمامی اوراق گواهی صادره برای اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس است و محدودیت حجمی هر سفارش خرید «حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش» برای نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۴۰ ورقه تعیین شده است.

اخبار مرتبط
بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند. سقف تسهیلات اشخاص حقیقی حداکثر سه میلیارد ریال و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان حداکثر 7.5 میلیارد ریال است.
اعتبار وام ازدواج در سال جاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده گفت: دولت ۱۳۴ هزار میلیارد تومان آن را تامین کرده است. برای سال ۱۴۰۳ نیز وام ازدواج به ۷۰۰ میلیون برای زوج‌ها ارتقا یافته است. در کنار طرح مسکن ملی که به صورت عمومی اجرا می‌شود، طرح ویژه ای برای جوانان هم دنبال می شود که نهایی نشده است. امیدواریم ۱۴۰۳ خبر خوشی در خصوص مسکن جوانان به این واسطه داشته باشیم.
گرفتن وام با مدرک فنی حرفه ای از شرایط خاصی برخوردار می باشد و داوطلبانی که اقدام به یادگیری مهارت خاصی در مراکز فنی حرفه ای نموده اند می توانند با دریافت وام و تسهیلات، شغل و کسب و کار متناسب با مهارت آموزش داده شده را راه اندازی نمایند.
دریافت وام با سفته یکی از فوری‌ترین وام‌هایی است که مشتریان انواع بانک‌ها می‌توانند آن را در مدت‌زمان کوتاهی دریافت کنند. مبلغ تسهیلات وام با سفته معمولا جیزی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است اما برخی بانک‌ها برای افزایش اعتبار و جلب توجه مشتریان آن را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌دهند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها