شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سرنوشت پول کسانی که در قرعه کشی ثبت نام خودرو انتخاب نمی شوند، چه خواهد شد؟

24 خرداد 1401
سرنوشت پول کسانی که در قرعه کشی ثبت نام خودرو انتخاب نمی شوند، چه خواهد شد؟

به گزارش بانک اول حال در این بین سوالاتی پیش آمده و خیلی از متقاضیان نگران هستند که بعد از ثبت نام و واریز وجه به حساب خودروسازان، سرنوشت پول پرداختی آنان در صورتی که اسم آنان در قرعه کشی انتخاب نشود، چه خواهد شد که در این خصوص یک مقام مسئول در وزارت صمت توضیحات دقیقی ارائه کرده است.


این مقام مسئول در وزارت صمت اعلام کرد که هر یک از شرکت های خودروساز داخلی، یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌ های نظارتی معرفی کرده و مبالغ پرداختی متقاضیان خودرو هنگام ثبت نام به آن حساب واریز می شود. با حکم قضایی و نظارت دستگاه‌ های نظارتی، تمامی پول های دریافتی در این حساب مسدود و بلوکه می ‌شود و نه خودروسازان و نه بانک های تعیین شده اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت.


برهمین اساس هیچگونه عملیات بانکی و تراکنشی با این مبالغ انجام نشده و در چنین شرایطی، سودی هم به این پول تعلق نخواهد گرفت و وزارت صنعت به همراه دستگاه‌ های نظارتی، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچگونه تخلفی در این حوزه صورت نگیرد و در این خصوص نظارت کافی بر روی حساب واسط انجام خواهد شد تا هیچگونه عملیات بانکی با این مبالغ انجام نشود.
از طرفی دیگر، دستگاه ‌های نظارتی مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آورده و در صورت انتخاب نشدن متقاضیان در قرعه کشی، پول بر اساس دستورالعمل ‌های تعیین شده به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد، پس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد وزارت صمت نیز به شدت مراقبت می ‌کند تا این مبالغ بر اساس نظارت دستگاه ‌های نظارتی، در حساب واسط بلوکه باقی مانده و خودروساز حق استفاده از آن را تا نهایی شدن ثبت نام نداشته باشند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
روح الله
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چی شد برا سمند

روح الله
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چی شد بگید دیگه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها