جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا شعب موسسه توسعه جمع می شود؟

24 خرداد 1401
چرا شعب موسسه توسعه جمع می شود؟

به گزارش بانک اول، محمدرضا کرمی ضمن تاییدجمع آوری برخی شعب در موسسه اعتباری توسعه به اخبار بانک اظهارداشت: برخی شعب به علت اینکه از نظر اقتصادی و مالی زیان‌ده هستند در حال جمع‌آوری هستم.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر بانک مرکزی بانک‌ها و موسسات اعتباری می توانند شعب زیان ده و فاقد توجیه اقتصادی(بخشنامه ای رد این خصوصی ابلاغ نشده) خود را جمع آوری کنند.

کرمی ادامه داد: ادغام و جمع آوری شعب موضوع جدیدی در نظام بانکی نیست و همواره از دیرباز وجود داشته است.

مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه با بیان اینکه این موسسه با سابقه ترین موسسه اعتباری در نظام بانکی کشور است بیان داشت: پس از کاهش نرخ سود سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری به نرخ ۱۵ درصد دیگر تمایلی چندانی به سپرده گذاری در موسسات وجود ندارد.

کرمی افزود: هر بانک و موسسه و یا بنگاه اقتصادی باید پاسخگوی سهامداران خود باشد و صاحبان موسسه نیز چیزی جز سود از مدیران مجموعه نمی‌خواهند.

مسئول روابط عمومی موسسه توسعه تصریح کرد: تلاش می کنیم موضوع ادغام و جمع آوری شعبه زیان‌ده با کمترین هزینه برای پرسنل همراه باشد و در این راه در برخی از استانها شعبی که جمع آوری شده اند پرسنل را به نزدیک‌ترین استان هدایت کرده ایم.

کرمی ادامه داد: همچنین در صورتی که هر یک از کارمندان موسسه توسعه تمایلی به جابجایی از یک استان به استان دیگر و ادامه همکاری با موسسه نداشته باشند نیز مشوق هایی از جمله بازخرید با شرایط خوب در نظر گرفته ایم.

مدیر روابط عمومی موسسه توسعه با اشاره به اینکه هیچ یک از کارمندان را به اجبار اخراج و یا تعدیل نکرده‌ایم بیان داشت: پرسنل مجموعه در چارچوب قراردادهای کاری در حال فعالیت هستند و موسسه نیز پایبند به قراردادها تا زمان اتمام آن است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
منوچهر جعفری گهر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

در سال 91 کارت ارزی توسکا را در شعبه شارژ دلاری کردم و به سفر رفتم پس از سفر برای گرفتن باقیمانده حساب که حدود هزار دلار بود به شعبه رفتم که گفتند بانک طرف حساب ما در اذربایجان ورشکست شده و ما دسترسی به اطلاعات حساب شما نداریم و باید صبر کنید و ما به مانده شما سود پرداخت میکنیم. الان هشت سال است که من تماس میگیرم و می گویند که اطلاعات حساب شما در دسترس ما نیست. اگر شکایت دارید بروید بانک مرکزی. با این اوصاف چه کسی اعتماد می کند که پول خود را به این موسسه اعتبار سپرده گذاری کند. کاملا مشخص است این موسسه با چنگ و دندان روزگار میگذرانند. .

محبوبه دهقان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام من محبوبه دهقا تنها زن شاغل در شعبه یزد موسسه اعتباری توسعه هستم.۱۰سال سابقه کار در موسسه را دارم .درتمام طول خدمت با تمام مسایلی که یک کارمند خانم میتواند داشته باشد از قبیل بارداری.فرزندداری.بچه مدرسه ای و.... همچنان به دلیل عشق به شغل بانکداری همه مشکلات را تحمل کرده و ۱۰ سال به سرکار رفتم.۴ ماه پیش با خبر بسته شدن شعبه یزد و انتقال آن به کرمان با وجود دوتا دختر مدرسه ای و عدم امکان انتقال آنها دروسط سال تحصبلی به کرمان و پرستاری از مادر پیر و نابینا با تمام تلاشی که کردم و مذاکراتی که با مدیران موسسه مبنی بر ارایه راهکاری جهت برون رفت از این شرایط انجام دادم من جمله موافقت مدیران با مرخصی بدون حقوق... متاسفانه موسسه گفت یا استعفا یا انتقال .. بنده با ۱۰ سال سابقه علی رغم میل باطنی و فشارهای عصبی زیاد بعلت شرایط زندگی مجبور به استعفا شدم.در طول این ۴ ماه خیلی دنبال کار گشتم متاسفانه شهرستان ها کار زیاد نیست و با سن ما که ۱۰ سال از بهترین سالهای عمرمان را در موسسه گذراندیم و تمام فرصت های شغلی مان را ازدست دادیم هیییچ جا کار پیدا نمیشود.سابقه بانکی ما فقط به درد بانکها میخورد که انها هم ابراز میکنن که شرط سنی دارند.پس ما چه کنیم.... ما عمر و جوانیمان را در موسسه گذاشتیم..درشهر یزد موسسه فقط یک شعبه و تنها ۵ نیرو دارد.آیا واقعا اینهمه بانک در یزد قابلیت جذب این ۵ نیرو را ندارد؟؟؟؟ من زنی با ۳۵ سال سن و ده سال سابقه بانکی که موسسه اجبار به استعفایم کرد کجااا برم سرکار؟؟؟ این سری خبردار شدیم که بانک مرکزی و موسسه درحال رایزنی جهت انتقال پرسنل به بانک دیگر هستند .خواهشا برای ما پرسنلی که مجبور به استعفا شده ایم هم فکری بردارند.خوشی زیر دلمان نزده بود که ده سال زحمتی که برای موسسه کشیدیم را رها کنیم .مجبور به استعفا شدیم ..خواهشا ما را هم فراموش نکنید... من تنها زن شعبه یزد بودم که مجبور شدم بخاطر دو فرزندم و مدرسه و مادر پیرم به کرمان نتوانم بروم وگرنه اگر شعبه یزد بسته ومنتقل نمیشد من تا ابد استعفا میدادم؟؟؟؟ حالا با ۳۵ سال سن و حتی با داشتن تحصیلات کارشناسی ارشد و معدل بالا هیچ جا کاری برایمان نیست.... ما را نیز فراموش نکنید...ما گناهی نکردیم که جزو شعبی بودیم که اول بسته شد و هیشکی صداش درنیومد و کسی هم صدای ما را نشنید ... ما را هم در لیست بگذارید وگرنه حقمان ضایع میشود

ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک مرکزی راحت میتونه کارمندا رو داخل بانکهای دیگه استخدام کنه چون نیروهای کارامد و باتجربه ای همه هستن اصلن‌صحیح نیست اخراج‌بشن بعد وقتی اعتراض کردن و تجمع کردن بشون تهمت بزنن که اغتشاش گر هستن.

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام و وقت بخیر لطفا در مورد توقف نماد اعتباری توسعه هم اطلاع رسانی کنید. این نماد برای چندمین بار پیاپی تا تارخ 20 خرداد 1399 تعلیق شده است. الآن تقریبا 2 ماه پیاپی است که این نماد متوقف شده است.دلیل تعلیق هم ظاهرا عدم شفاف سازی توسط مدیران موسسه اعتباری توسعه است. ما سهامداران به کجا باید شکایت کنیم؟ چرا هیچکس پاسخگو نیست؟ چرا کسی به داد ما نمی رسد؟

سهامدار موسسه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغ دروغ دروغ تاکی دروغ

عباس علی قدیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام با عنایت به تصمیم گیری ها مدیران جهت بستن سپرده ها و تشویق کارکنان به استعفا عدم فعالیت موسسه بدون هیچ سرو صدای بهترین گزینه برای جمع آوری کامل موسسه هست

عباس علی قدیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی خوبه که اینقدر راحت میتونن دروغ بگن کدوم ابزار تشویقی منظورش همین دو برج سنوات که پول یه پراید میشه و یا اینکه قرارداد ۶ ماهه بستن آیا این میشه پایبندی واقعا متاسفم برای این کارمندان مظلوم توسعه که عمرشون رو اینجا تباه کردن

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام.این اقا اولا توضیح بده زیان شعبه رو چطوری محاسبه میکنه. ثانیا سابقه کار در شعبه رو داره؟ وقتی منابع جمع میشه در جای دیگری بکار گرفته میشود و تسهیلاتی داده نمیشود و سپرده گذاری زیر 50میلیون تومان پذیرفته نمیشود چطور میتوان به سوددهی شعبه فکر کرد. وقتی شعبه ای رو از مهرماه 98جمع میکنند و کارکنان رو میفرستند به شهرستان دیگر و 8ماه اجاره شعبه پرداخت میکنند ایا این هزینه نیست و کاری جز اذیت و اخراج کارمند نیست؟ وقتی شعبه رو جمع میکنند و میگن وسایل و تجهیزات باقیمانده که فروش نرفت را به مراکز عام المنفعه بدین آیا این جبران زیان هست؟ این آقایی که اظهارنظر میکند با کمترین هزینه برای پرسنل تمام شود. پرسنلی که جوانی خود را که در آن زمان میتوانست در جای دیگر استخدام شود الان تشکیل خانواده داده و 10سال از عمر خود را در این موسسه گذاشته و الان هم که تا شهریور قرارداد دارد اقای کرمی چطور میتوانی جبران کنی؟ زمانی میتوانی جبران کنی که این نیرو در جایی مشغول باشد. برای شما و امثال شما فرقی ندارد چون از چندجا حقوق میگیرید.امروز موسسه نباشد جای دیگری هست. برای ماچی؟تنها خواسته و دغدغه ما فقط مشغول شدن در جای دیگرهست.نه اینکه سنوات رو بگیریم و بریم با آن یک پراید بگیریم و مسافرکشی کنیم.

کارمند توسعه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مارمندان توسعه حداقل ۱۰سال سابقه کار دارن الان بعد از این‌همه سال خدمت صادقانه مجبور به استعفا با دوبرابر سنوات هستیم یا باید به شهر دیگه نقل مکان‌کنیم که خودش کلی مشکل برامون پیش اورده واقعا خیلی سخته به فکری به حال کارمندا کردن!!!!الان ما با ۴۰سال سن و از بین رفتن بهترین سالهای عمرمون با این شرایط افتصادی چکاری از دستمون برمیاد انجام بدیم تا شرمنده خانواده‌نباشیم

علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چقد تمیز دروغ میگن

کارمند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ز یکسال گذشته طبق بخشنامه های داخلی موسسه ،شعب موظف به بستن سپرده های زیر پانصد میلیون تومان در سررسید سپرده بوده ،بنظر آقای رمی موسسه ای که افتتاح سپرده و پرداخت تسیهلات نداشته باشه چه جوری باید سود ده باشه ،در مورد پرسنل هم اعلام شده یا پرسنل تا اخر خرداد ماه استعفا داده و دو ماه سنوات بگیرن و یا تا اخر شهریور ماه در خانه مانده و حقوق دریافت کرده و یک ماه سنوات تسویه حساب شود اینکه تا پایان قراداد موسسه پایبند به تعهدات خود میباشد تکلیف کارکنان با ۴۰ سال سن و بیش از ده سال سابقه کار چه خواهد شد  مثل اینکه آقای کرمی اطلاع دقیقی از وضعیت شعب و پرسنل و بخشنامه ها ندارند ایکاش با کارکنان شعب تماس گرفته میشد تا از وضعیت کارکنانی که مجبور هستن به قول آقای کرمی در نزدبک ترین شعبه که حداقل ۸ ساعت فاصله هست تردد کنن اطلاعات کسب میشد

Amir
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بابا چقدر دروغ اخه؟؟؟؟ بسه دیگه. کدوم شعب زیانده؟ چرا صادق نیستی اقای مدیری که فقط از روابط عمومی بنر زدن و بلدی!! نماینده بانک مرکزی میگه موسسه منحل شده نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم همینو میگه. کارمنداتونو بیچاره کردین دیگه از سن استخدامیشونم گذشته

محمد ک.م
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ای کاش خبرنگار ر بانک میپرسید که : تکلیف و سرنوشت کارکنان چی میشه؟؟ یا واقعاً سوال نکرد یا اینکه به روی خودش نیاورد که خبر اخراج رو تو سایت درج کنه!! آقای خبرنگار خواهشا متن کامل مصاحبه رو بذار ، هر چند میدونیم چه بلایی قراره سرمون بیاد. احتمالا بهتون سفارش کردن که واسه تشویش اذهان عمومی و جریحه دار شدن احساسان کارمندان خبر اخراج رو منتشر نکنین؟؟؟ رفیقم کارمند تعاونی اعتبار افضل توس که مجوز هم نداشت در سال ۹۲ استخدام شده بود، الان بعد ادغام و پذیرش کارمند بانک آینده شده. سوال ما اینه چرا ما که به دید داشتن مجوز رسمی بانک مرکزی در موسسه توسعه استخدام شدیم ما رو تو یکی از بانکها استخدام نمیکنن؟؟ مگه بانک مرکزی نمیتونه؟؟؟؟ مثل اینه که ما بدون اسلحه وارد جنگ شدیم و با دستان خالی باید به جنگ قانون کار ، گرفتن شغل جدید، گذران زندگی در این شرایط بد اقتصادی، هزینه های اجاره و جانبی، خرج زن و بچه و.... بریم( الان ماشدیم فلسطینی ، آقایون شدن .... دیگه بماند) این همان ظلمی هست که پایدار نخواهد بود. به آقای همتی و مسئولان بانک مرکزی بگین ما گول مجوز شما رو خوردیم ، بهای دروغ گفتن تان را باید بدهید. و اون هم استخدام در شبکه بانکی کشور هستش. یک کلام. تمام . فهمیدین یا چیز دیگه بگم. خیلی اعصابم رو کنترل کردم

کارمند توسعه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،به نظرمن جایی که مجوزبانک مرکزی رو داشته به همین راحتی نمیشه بگه ضررده بودیم و تعدیل نیرو میکنیم،مگه قبل از این بررسی های لازم انجام نشده؟ چرانیروی کار جدید استخدام کردین؟همین نیروی کار اگه بجای اومدن در این موسسه وقتشون رو درکار دیگه ایی صرف میکردن الان حتما صاحب فن و کارگاه میشدن درصورتی که الان بابالا رفتن سن و افزایش مشکلات و مشغله و تعهد و تعهل و پایین اومدن ریسک پذیری ...کارجدیدوسخت کرده . لذا ازمسئولین ذیربط خواهشمندیم پیگیری کنند و به سادگی ازاین موضوع مهم رد نشید.

ص
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعاً جای تاسف داری مدیری برای حفظ پست به دروغ متوسل بشود و این همه ظلم به کارمندان را نبیند، با آه مارمندان و خانواده‌شان چیکار میکنین ؟

Sa M
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بازم دروغ اقای کرمی اخه چرا همه شعبه ها دارن جمع میشن ایا همه شعبه ها زیان ده هستن ؟این حرفا چیه چرا توجیح میکنید .کدوم کمترین هزینه شما بیا خودتو بزار جای ما مارو از شهر خودمون اوردین تو شهر دیگه با صدها کیلومتر فاصله با کلی هزینه اضافی هزینه های سرسام اور بیا خودتو بزار سر جای ما ببینم صدات در میاد یانه ؟ اجباربه استعفا نیست؟وقتی کارمند رو از عمد میزارید تو یه شرایط که نتونه بره توی یه شعبه دیگه تو یه شهر دیگه این اجبار به استعفا به روش شماست دیگه .خدا لعنت کنه اون کسی که میخواد زن بچه ما رو از نون خوردن بندازه اه و نفرین ما و خانواده هامون تا اخر عمر بدرقه راهشون

فرزاد محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام یه آمار از سربازرس بانک مرکزی بگیرید تا دروغ این آقا برتون روشن بشه . تصمیم گرفتن تا آخر امسال این موسسه رو منحل کنند .خود این آقا هم از اردیبهشت پارسال میدونسته. تا آخر شهریور تمام شعب شهرستان جمع میشن. همه مارا هم میخوان مجبور به استعفا کنن اما کور خوندن

کارمند کارمند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام این آقا به خاطر اینکه تا ۹ ماه دیگه توی این موسسه بمونه وبه این صندلیش بچسبه حاضر این همه دروغ بگه و نان ۳۵۰ کارمند را ببره

م کارمند توسعه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ای کاش به همین دورغ ها و محملات بسنده نمی کردید و می گفتید با جزئیات توضیح دهند مثلا ۱۲ ساعت فاصله یعنی نزدیک ؟ در مقام مدیریت چه کرده اند که در هر استان یک شعبه مازاد است ؟ قرارداد ۶ ماهه بستن به چه معناست ؟ یا اینکه بعد از اینجا کدام بانک می روند ما کارمندان را هم ببرند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها