شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

کلاهبرداری در قالب ریلکسیشن و ایجاد آرامش در افراد

24 خرداد 1401
کلاهبرداری در قالب ریلکسیشن و ایجاد آرامش در افراد

به گزارش بانک اول سایت های تبلیغاتی و فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی راهی ساده و بی دردسر را در پیش روی افراد برای تبلیغ کالا و خدمات به مردم و جذب مشتری باز کرده اند بی آنکه پشت پرده این تبلیغات، حقیقتی از کالا یا خدمات وجود داشته باشد.
اخیرا مشاهده شده است که کلاهبردارانی با تبلیغ ماساژ درمانی یا ریلکسیسن به جذب مشتری در سایت ها پرداخته اند. روند کار به این صورت است که فرد کلاهبردار ابتدا با تبلیغات گسترده در سایت های تبلیغاتی، و با ادعای ماساژ درمانی جهت ایجاد آرامش در افراد، قربانی خود را به دام می اندازند.
سپس برای ثبت نام فرد برای مراجعه، او را به وب سایت خود راهنمایی و در آنجا برای اخذ مبلغ دستمزد خود، او را به درگاه پرداخت جعلی که در وب سایت خود با آدرسی که بسیار شبیه به آدرس بانک ها می باشد، هدایت می کنند. این درگاه پرداخت جعلی که در واقع به هیچ بانک یا پذیرنده ای متصل نیست و صرفا صفحه ای است که اطلاعات حساب بانکی را از فرد می گیرد و آن را به gmail  فرد کلاهبردار ارسال می کند، از نظر ظاهر، کاملا شبیه به درگاه پرداخت بانک ها می باشد با تفاوتی جزئی در آدرس URL وب سایت. کاربران بی دقت نیز به سادگی و بدون توجه به آدرس URL تمام اطلاعات محرمانه بانکی خود را وارد نموده و به راحتی طعمه این فرد کلاهبردار قرار می گیرند.
در یکی از این پرونده ها، این فرد کلاهبردار ظرف مدت چند روز توانسته به سادگی 900 میلیون ریال از حساب کاربران برداشت کند.
این فرد کلاهبردار پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی کاربران، ابتدا برای تست کردن صحت اطلاعات، مبلغ مد نظر که ظاهرا 90 هزار ریال بوده را از حساب آنها کسر کرده و سپس مبالغ بسیار زیادی را از حساب آنها برداشت می کرده است.
به کاربران محترم توصیه می شود حتما قبل از وارد کردن اطلاعات حساب، به https یا علامت قفل که نشانگر غیر جعلی بودن آدرس درگاه پرداخت می باشد، دقت کنند و در دام اینگونه کلاهبرداری ها(فیشینگ) نیفتند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات