جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک جهانی ظرفیت مالی خود را تقویت می‌کند/ افزایش نرخ بهره اعضا

24 خرداد 1401
بانک جهانی ظرفیت مالی خود را تقویت می‌کند/ افزایش نرخ بهره اعضا

 به گزارش بانک اول به نقل از رویترز، سخنگوی بانک جهانی گفت: «گروه بانک جهانی» در حال هدف گذاری برای توسعه اقدامات جدید به منظور بالا بردن ظرفیت مالی خود است و این تصمیم مهم توسط اعضای هیات در بهار آینده یعنی در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی اتخاذ خواهد شد.

در همین حال، بانک جهانی از ۲ سال پیش به دنبال افزایش سرمایه عمومی خود برای «بانک بین المللی بازسازی و توسعه» بوده است؛ اما دولت «ترامپ» نسبت به حمایت آن بی رغبت و تمایلی نشان نداده است.

همچنین یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای با رویترز در اوایل هفته گذشته میلادی گفته بود: در حال حاضر بسیار زود است که بخواهیم افزایش سرمایه را در این بانک در نظر بگیریم و بانک جهانی باید تراز مالی خود را بررسی کند و دسترسی منابع را از کشورهای پُردرآمد مانند چین به کشورهایی که نیاز بیشتری دارند، تغییر دهد.

بر همین اساس بانک جهانی اهداف خود را برای سهام داران این بانک به منظور تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه در نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ترسیم کرده است.

یکی از اعضای کمیته بانک جهانی گفت: از هیات و مدیریت بانک می خواهیم که تمامی گزینه های احتمالی را برای تحقق این هدف بررسی کنند تا ظرفیت مالی «گروه بانک جهانی» ارتقاء و بسته اقدامات لازم در این خصوص را که شامل اهرم های داخلی و افزایش سرمایه عمومی و گزینشی با ملاحظه توانایی بانک های مرکزی است را توسعه دهیم و در نشست بهاره سال آینده میلادی به نتیجه برسیم.

بر پایه این گزارش، این مقام ارشد بانک جهانی گفت: گزینه های مورد بررسی می توانند شامل افزایش سرمایه گزینشی با کمک مالی فقط بعضی کشورهای خاص باشد؛ یا افزاش سرمایه عمومی با بهره برده از تمامی سهامداران یا اقدامات داخلی به منظور توسعه منابع با استفاده از افزایش نرخ بهره برای کشورهای مقروضی که در آمد بالایی دارند یا میزان اعطای وام به نسبت سهم کشورها و اقدامات دیگری که نیازی به تایید سهامداران نداشته باشد.  

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات