جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان منتظر!

24 خرداد 1401
سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان منتظر!

به گزارش بانک اول حدود هفت ماه پیش بود که با هجوم سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن برای دریافت سپرده های خود این موسسه در پرداخت سپرده ها با مشکل مواجه شد.

در همان روزها مسئولان بانک مرکزی با مصاحبه‌های به‌موقع خود خبر از عدم به وجود آمدن مشکل برای سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن را دادند. مصاحبه هایی که امید را در دل سپرده گذاران این موسسه اعتباری با بیش از ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور که سپرده های بسیاری را جذب کرده است زنده کرد.

حمایت های مسئولان بانک مرکزی این نوید را به سپرده گذاران و سهامداران این موسسه داده بود که احتمالاً مشکل این موسسه اعتباری و صدور مجوز برای آن زودتر از آن چیزی که تصور می شود به وقوع بپیوندد. 

در همان روزها البته صحبت هایی از ادغام این موسسه اعتباری با موسسه اعتباری کوثر و نیز بانک مهر اقتصاد نیز بر سر زبانها افتاد اما تکذیب شد. 

چند روز پیش اما مجدداً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام موسسه اعتباری ثامن و کوثر و همچنین بانک مهر اقتصاد در شرف انجام است. 

فارغ از وعده های مسئولان بانک مرکزی برای حل شدن مشکل سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن این پرسش به وجود می‌آید که چرا مسئولان بانک مرکزی سپرده گذاران موسسه ثامن را در آمارهای خود به حساب نمی آورند. 

بر اساس اعلام مسئولان هم اکنون حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات اعتباری تعیین تکلیف شده اند حال سرنوشت سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در کجای این آمار قرار دارند خوی جای سوال است. 

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در چند روز گذشته پیام های بسیاری را به پایگاه خبری اخبار بانک ارسال و خواهان پیگیری روند اخذ مجوز شدند. 

امیدواریم بانک مرکزی روند اعطای مجوز و یا ادغام برای این موسسه اعتباری را تسریع تا مشکل سپرده گذاران برطرف شود.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علیرضا ناصر دلشاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

لطفا ای دولت مردومی وضع موسسه ثامن را روشن کنید فقط قول بیخودی به مردوم ندید حکومتی اسلامی باید راست بگوید ای روحانی عزیز با تشکر دلشاد

هموطن هموطن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنظر میرسه موسسه ثامن از موقعیت سو استفاده کرده و از پرداخت سپرده ها امتناع میکند لیکن بنظر مدیران این موسسه با این روش حفظ سپرده امیدی به سپرده گذاری جدید خواهد بود . این روند یک نوع مرگ تدریجی ویک تصمیم کاملا اشتباه است .

رضا امینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام .خواهشمندیم در مورد بلاتکلیفی سپرده گذراران این موسسه اگر دست شما میرسد کاری کنید . خدا خیرتان بدهد . امثال ما مردم ساده دل تمام سرمایه های زندگی خودمان را در این موسسه به امانت گذاشته ایم که با خیانت اعضای آن مواجه شده ایم. دستمان به جایی بند نیست و در اخبار هم اصلا حرفی در مورد موسسه ثامن زده نمیشود . یه مجوز گرفتن و تحت نظر بانک مرکزی رفتن این داستان ها را ندارد.

هانيه عيوض زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من و پدرم از خرداد تا به حال كه اين مشكل براي اين موسسه بوجود امده مراجعه نداشتيم تا مشكل حل شه الان كه مشكل مالي پيدا كردم زنگ زدم براي برداشت سپرده هام ميگن نميشه تا امروز ما صبوري كرديم براي مشكل موسسه ثامن امروز كه من مشكل دارم كسي پيگيري نميكنه تا كي اين وضعيت ادامه داره چرا بانك مركزي سريعتر اقدام نميكنه براي حل اين مشكل واقعا آدم متاسف ميشه از اينهمه كارشكني و بي توجهي دولت

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات