جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی نهادهای حمایتی

24 خرداد 1401
پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی نهادهای حمایتی

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، صبح  دیروز انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و حسین نحوی‌نژاد با خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی دیدار و در ادامه دستوراتی را برای رفع مشکلات آنها صادر کردند.

انوشیروان محسنی بندپی - رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از انجمن حمایت حقوق معلولان در برپایی این مراسم و دیدار با معلولان و خانواده‌های آنها اظهار کرد: از زمانی که بنده در سازمان بهزیستی مشغول به کار شدم تلاش خود را برای رفع مشکلات معلولان انجام دادم.

وی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: این لایحه در 2-3 سال گذشته و با همکاری NGO های فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

محسنی بندپی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی کشور در خصوص مرکززدایی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره مرکززدایی است چرا که ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمرثمری داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده است که در راستای توانمندسازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی بیان کرد: خوشبختانه با حمایت دولت و البته پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال 96 افزایش قابل توجهی را پیدا کرد.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال 97 گفت: در همین راستا افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال 97 برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده و مستمری این افراد 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این افزایش از ابتدای فروردین 97 اعمال خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای حمایت افراد پشت نوبت بیان کرد: برهمین اساس برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که یارانه 3 دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.

محسنی بندپی اظهار امیدواری کرد: پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در 6 ماهه اول سال 97 انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین این اقدام را در راستای کاهش فقر و حمایت از خانواده‌های نیازمند اعلام کرد.

وی همچنین به بخش‌هایی از لایحه قانون حمایت معلولان اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال، حمایت‌های بیمه‌ای، افزایش مستمری، توانمندسازی، مناسب‌سازی و... از مهمترین بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود.

محسنی بندپی همچنین به پرداخت یارانه مراکز نگهداری معلولان اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز چندی پیش با حمایت دولت انجام گرفت و در حال حاضر هیچ یک از مراکز نگهداری طلبی را در این خصوص ندارند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات