جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانک‌ها قانونی است

24 خرداد 1401
اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانک‌ها قانونی است

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قاسم پناهى قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور در مورد اخذ مالیات از دارایى‌هاى مازاد بانک‌ها، اظهار کرد: موضوع اخذ مالیات بر دارایی‌هاى بانک‌ها بر اساس قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس صورت مى‌گیرد.

وى با بیان اینکه بانک مرکزى مکلف است املاک مازاد بانک‌ها را به سازمان امور مالیاتى معرفى کند، گفت: بانک مرکزى اموال مازاد بانک‌ها را به سازمان معرفى کرد و بر اساس این اطلاعات بانک‌هایى که داراى اموال مازاد بودند، شناسایى شدند و مورد بررسى قرار گرفتند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور با بیان اینکه بانک مرکزى طبق قانون باید ابتدا اموال مازاد را اعلام کند و سپس سازمان امور مالیاتى به بررسى آن بپردازد، تصریح کرد: بانک مرکزى دارایى‌ها را اعلام کرده است و مستندات آن موجود است، بنابراین این کلام که گفته مى‌شود سازمان امور مالیاتى از جانب خود به بررسى این املاک مى‌پردازد، جایگاهى ندارد و مستندات آن نیز موجود است و سازمان امور مالیاتى نه اجازه دارد بدون قانون مالیاتى را طلب کند و نه اجازه بخشش و معافیت آن را دارد.

پناهى با بیان این که اخذ مالیات بر مازاد دارایى بانک‌ها بر اساس قانون است، گفت: اینکه کمیته‌اى تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود، در قانون تعریف نشده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات