شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

اروپا به دنبال تقویت یورو در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه ایران

24 خرداد 1401
اروپا به دنبال تقویت یورو در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش بانک اول به نقل از اسپوتنیک، «برونو مایق» وزیر دارایی فرانسه در پاسخ به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، افزود: زمانیکه یورو وارد تراکنش های بین المللی شود، قدرتمندتر می شود. قدرتمند کردن یورو در عرصه جهانی یک موضوع مهم است. تصمیمی که توسط دولت های فرانسه، آلمان و بریتانیا در پاسخ به تحریم های یکجانبه ایالات متحده اعلام شده است.

وزیر دارایی فرانسه گفت: محدودیت ها راهی برای قدرتمند کردن یورو است که خواهان استقلال و ‌آزادی آن هستیم. می خواهیم یورو را به یکی از ارزهای بین المللی حامی و پشتیبان کننده تبدیل کنیم و در این مسیر نیازمند وحدت و حجم سرمایه گذاری بیشتر در اروپا هستیم.

بر همین اساس، اروپایی ها یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه ای اعلام کردند که به همکاری خود با روسیه، چین و دیگر کشورها برای حفظ روابط مالی کارآمد با ایران باوجود تحریم های آمریکا ادامه خواهند داد.

بر پایه این گزارش، با شروع دور جدید تحریم های آمریکا علیه بخش نفت ایران، دولت ترامپ مجبور به اعطای معافیت به چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه بمنظور واردات نفت از ایران شده است.  

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات