جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

مقررات جدید خرید و فروش طلای آب شده از اول مرداد

24 خرداد 1401
مقررات جدید خرید و فروش طلای آب شده از اول مرداد

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا، اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه جلسه برگزار شده با حضور جمعی از اعضای صنف و هیات مدیره اتحادیه، به اطلاع می‌رساند از تاریخ  ۱۳۹۹/۰۵/۰۱ طلاهای آبشده قابل قبول، جهت خرید و فروش و نقل و انتقال بین اعضای صنفی و بنکداران باید دارای جواب ثبت شده در سیستم گویای اتحادیه باشد و عیار آن جهت ثبت در سیستم گویا الزاما ۷۳۵ به بالا باشد.

لازم به ذکر است که از اول مرداد ماه، آبشده‌های با عیار کمتر از ۷۳۵ به رسمیت شناخته نخواهند شد و هرگونه خرید و فروش و نقل و انتقال آبشده با عیار کمتر از ۷۳۵ تخلف خواهد بود و در صورت بروز تخلف پس از تاریخ اول مرداد ماه، با متخلفان طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد و تمام ضرر و زیان‌های وارده به اعضای صنفی بر عهده معامله کنندگان خواهد بود.

این اتحادیه تاکید کرده که همچنان عیار استاندارد مصنوعات طلا ۷۵۰ است.

 

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها