جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

رییس جمهور در جلسه هیات دولت: سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست

24 خرداد 1401
رییس جمهور در جلسه هیات دولت: سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست

به گزارش بانک اول، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، گفت: دولت در حال تلاش برای کنترل نقدینگی، مقابله شدید با تحریم نفتی، ایجاد تعادل بودجه ای بین درآمدها و هزینه ها و ایجاد سرمایه مطمئن برای مردم است و  این مجموع مفاد طرحی است که دولت به دنبال آن است و به تصویب رسانده و در جلسه سران قوا نیز کلیات آن تصویب شده است.

رییس جمهور افزود: اگر این طرح ها اجرایی شوند حتما در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود. ما می خواهیم بگوییم سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست، اما بورس و خرید نفت، جای سرمایه گذاری مطمئن است.

روحانی با بیان اینکه در سخت ترین شرایط تاریخ کشور و تحت فشار اقتصادی تروریستی دشمنان، در حال اداره کشور هستیم، اظهارداشت: مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، خطا است. در زمین دشمن بازی نکنید چرا که دشمن می خواهد القا کند  از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به پیروزی و موفقیت رسیده و ما در عمل می خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد بحران های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در کشور بودند، اما ناکام ماندند، خطاب به آنانی که صحبت از “این دولت و آن دولت” می کنند، گفت: ما یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده ایم.

روحانی با تشریح اقدامات گسترده دولت در حوزه های زیربنایی و عمرانی کشور اظهارداشت: همین فردا ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی که با شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده است، به بهره برداری می رسد و تمام اقدامات این دولت به معنای آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای اقتصادی آمریکا شکست نخواهد خورد./ایبنا

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها