جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

قیمت سکه باز هم رکورد زد (۱۳۹۹/۷/۱۹)

24 خرداد 1401
قیمت سکه باز هم رکورد زد (۱۳۹۹/۷/۱۹)

به گزارش بانک اول، امروز (نوزدهم مهر) بازار طلا تحت تاثیر افزایش قیمت انس جهانی و همچنین عطش صعود قیمت‌ها در بازار آزاد ارز، شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز با افزایش ۶۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته (چهارشنبه)،  به بهای ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در حال معامله است.  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش نرخ، به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۴هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین نیم سکه به بهای هشت میلیون و  ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

علاوه بر این در بازار طلا نیز امروز بهای یک گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ارزش یک میلیون و ۴۱۳ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی، رقم ۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان را ثبت کرد.

قیمت انس جهانی طلا نیز امروز در پی افزایش قیمت سه روز گذشته شاهد افزایش بها بود و به قیمت یک هزار و ۹۳۱ دلار معامله شد./ایرنا

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها