ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

با انجام این کار های ساده مغز شما هیچگاه پیر نخواهد شد

24 خرداد 1401
با انجام این کار های ساده مغز شما هیچگاه پیر نخواهد شد

به گزارش بانک اول همه افراد تمایل دارند تا همینطور که سنشان بالا می رود مغزشان همچنان تند و تیز بماند و متاسفانه این به طور معمول امکان پذیر نیست اما شما می توانید با انجام بعضی از کارهای بسیار ساده این امکان را فراهم کنید.

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته اید چیز را حفظ کنید و یا به یاد بیاورید اما به خوبی گذشته و دوران جوانی نتوانسته اید. دلیل این موضوع افزایش سن مغز می باشد.

دانشمندان معتقدند که می توان با فعال نگه داشتن مغز از پیر شدن و کند شدن آن جلو گیری کرد. همچنین دانشمندان طی تحقیقات جدیدی متوجه شده اند که یک مغز آرام می تواند عمر طولانی تری به شما بدهد.

مغز پر مصرف ترین بخش بدن ما می باشد و حدود یک سوم از کل انرژی بدن را مصرف می کند. در کنار این مغز نیاز به آرامش و استراحت دارد.

 در دنیای امروزه که دنیایی بسیار سریع است آرامش مغز بسیار مهم است. فعالیت هایی مانند خواب کافی و مدیتیشن می توانند کمک بسیاری به این موضوع بکنند.

 

در ادامه شش کار را به شما خواهیم گفت که با انجام آن ها می توانید مغز خود را آرام کرده و عمری طولانی برای مغزتان و خودتان به دست بیاورید.

1. به بدن خود فکر کرده و از آن آگاه باشید.

2. به پیرامونتان گوش فرا دهید.

3. روز خود را بر روی کاغذ بیاورید و بنویسید که می خواهید چگونه باشد.

4. به وعده های غذایی خود بیاندیشید.

5. پیش آز آنکه فرسوده شوید نشانه های آن را درک کنید.

6. مربیان خوب را پیدا کرده و از آن ها آموزش ببینید.

اخبار مرتبط
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها