چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

دبیر انجمن قطعه‌سازان از احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو خبر داد

24 خرداد 1401
دبیر انجمن قطعه‌سازان از احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو خبر داد

 

به گزارش بانک اول مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌سازان در خصوص ارسال طرح خودرویی وزارت صمت به سران قوا و مصوبه جدید شورای رقابت در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو عنوان کرد در حال حاضر شورای رقابت فقط متنی را به عنوان فرمول جدید قیمت‌گذاری ارائه داده است. موضوع آزادسازی قیمت ۴۵ درصد خودروها و دستوری باقی ماندن ۵۵ درصد خودروها و کل شیوه‌نامه فروش در طرحی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به سران قوا ارسال کرده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در مورد فرمول شورای رقابت نیز بیان کرد شورای رقابت هنوز خود فرمول را منتشر نکرده است، اما طبق گفته‌های رئیس شورای رقابت متوجه می‌شویم که در این فرمول دو اتفاق مهم رخ داده است؛ یکی موضوع حذف تورم بخشی و تمرکز بر بازار است، چراکه این موضوع همواره با اختلاف مواجه بوده و دیگری نیز موضوع افزایش تیراژ تولید است، زیرا این موضوع نبرای خودروساز مشوقی برای افزایش تولید خواهد بود.

احتمال حذف روش قرعه کشی خودرو

مازیار بیگلو در ادامه عنوان کرد این احتمال نیز وجود خواهد داشت تا سران قوا همین مصوبه شورای رقابت را کافی بدانند، اما موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که در طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص شیوه فروش نیز صحت شده است. از این رو احتمال دارد سران قوا در خصوص حذف طرح قرعه کشی خودرو نیز تصمیماتی را اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.
این طرح فروش به صورت نقد و اقساط برگزار می شود، به طور معمول در طرح های فروش نقدی و اقساطی خودروسازان خصوصی قیمت ها قطعی است اما مدیران خودرو در اقدامی نادر اعلام کرده که قیمت محصولات عرضه شده غیر قطعی است. مدیران فروش این خودروساز کرمانی قیمت های قطعی را پیش از واگذاری یا در زمان فاکتور کردن به اطلاع مشتریان می رسانند و متقاضیان نیز موظف هستند تا ما به التفاوت را به حساب خودروساز واریز و سپس نسبت به تحویل خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.
سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود
شرایط طرح فروش فوری ریسپکت 2 ویژه خودروهای فرسوده اعلام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات