پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

وزیر صنعت ۲ خودرو جدید را به بازار معرفی کرد

24 خرداد 1401
وزیر صنعت ۲ خودرو جدید را به بازار معرفی کرد

به گزارش بانک اول علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست صمیمانه خود با فعالان و تشکلهای اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: صنعت خودروی ایران دچار آفتهای انحصار، عدم رقابت و هزینه‌های سربار است.

وی اضافه کرد: سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی ایران و تعمیق ساخت داخل است و خیلی از قطعات وارداتی، داخلی سازی شده است و قطعه سازان هم اکنون برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی، روزانه در ۲ یا سه شیفت و در هر شیفت نیز ۱۲ ساعت مشغول فعالیت هستند و صنعت خودروسازی ایران رشد خیلی خوبی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت: در صورتی که سیاستهای مدبرانه مالی و اقتصادی اتخاذ و اجرایی شود، قیمت خودرو تا حد به تعادل رسیدن بازار کاهش خواهد یافت و دلالان در بازار خودرو حذف می‌شوند.

رزم حسینی افزود: با افزایش عرضه خودرو در بازار، قیمتها کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک ۲ خودروی جدید تارا و شاهین تولید و به عرضه بیشتر خودرو در بازار کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت بازار شکر را بسیار مطلوب دانست و افزود: شکر بخش خانوار در قالب بسته‌بندی با نرخ پایینتری یعنی ۶۸ هزار ریال عرضه می‌شود اما از آنجا که برخی از صاحبان صنایع، صادرکننده هستند و با استفاده از شکر داخلی، صادرات محصولات خود را انجام می‌دهند شکر را با قیمت بیشتری دریافت می‌کنند اما می‌توانند شکر مورد نیاز خود را با ارز نیمایی وارد کشور کنند و حتی در بازار به فروش برسانند.

اخبار مرتبط
سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سل گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه در کارخانه ۳۳۵ میلیون است، اما محصول جدید سایپا که از اوایل امسال پا به بازار گذاشته، توسط فروشنده‌ها به‌طور متوسط ۴۳۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود
در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.
سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی در حالی این روزها به نوعی تعلیق شده و طرح فروش خاصی در آن اجرا نمی‌شود که این موضوع ابهاماتی را درباره سرنوشت سهمیه «خودروهای مادران و خودروهای فرسوده» ایجاد کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: