دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

واریز کمک هزینه معیشتی به حساب معلولان

24 خرداد 1401
 واریز کمک هزینه معیشتی به حساب معلولان

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در خصوص کمک هزینه معیشتی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ۱۸ سال فاقد شغل بیان کرد: در راستای انجام کمک‌های لازم به جامعه هدف سازمان بهزیستی و افراد دارای معلولیت و اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند و فاقد شغل و درآمد هستند به مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی حساب بانکی‌شان شارژ شد. 

وی با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که دهک درآمدی یک تا سه (سه دهک تحتانی دهک‌های درآمدی) را دارند، گفت: در مجموع برای ۱۴۷ هزار و ۲۲۷ خانوار مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال بر روی کارت بانکی این افراد واریز شد که هر خانواده مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی‌شان شارژ شد. 

قبادی دانا تصریح کرد: البته برای اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ۹۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بوده که این مبلغ حدود سه برابر کل بودجه سازمان بهزیستی است، اما در بودجه سال ۱۳۹۹ از محل بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان مبلغ ۲۹۱ میلیارد تومان برای اجرای این ماده قانونی در نظر گرفته شده بود که براین اساس علاوه بر مبلغ مستمری، در چهار نوبت (هر سه ماه یکبار) ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی افراد واریز شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در سه نوبت قبلی براساس بعد خانوار مبلغ ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان واریز می‌شد، در این نوبت با تامین اعتبار ۴۸۰ هزار تومان به ازای هر خانوار واریز شد.

اخبار مرتبط
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها